Overslaan en naar de inhoud gaan

Goldman Sachs: online advertentiebestedingen naar 12,3 miljard

De financiële analisten van Goldman Sachs voorspellen dat 2005 een ‘break out year’ wordt voor online advertising.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bestedingen aan online advertising stijgen volgens de investeringsbank dit jaar met 28 procent, naar een bedrag van 12,3 miljard dollar. Zo bericht Mediapost. Daarnaast voorspellen de analisten dat online advertising in 2009 goed is voor zeven procent van het totale marketingbudget, in 2004 lag dat percentage tussen de vier en vijf procent. Goldman Sachs onderzoekt ieder jaar het internetgebruik, de studie is gebaseerd op 2000 onderzoeken, uitgevoerd door Synovate. In het rapport staat ook dat breedbandpenetratie dit jaar zal stijgen naar 59 procent, van 50 procent in 2004. De tijd die consumenten besteden online, groeit naar 20 procent (vorig jaar 16 procent).

related partner content for mobile comes here

Break out year of niet, andere partijen kwamen eerder met veel positievere cijfers. Zo voorspelde marktonderzoekbureau Forrester deze maand al dat de online bestedingen in 2005 zullen uitkomen op 14,7 miljard dollar, eMarketer denkt dat het bedrag op 12,9 miljard uit zal komen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in