Goldman Sachs: online advertentiebestedingen naar 12,3 miljard


De bestedingen aan online advertising stijgen volgens de investeringsbank dit jaar met 28 procent, naar een bedrag van 12,3 miljard dollar. Zo bericht Mediapost. Daarnaast voorspellen de analisten dat online advertising in 2009 goed is voor zeven procent van het totale marketingbudget, in 2004 lag dat percentage tussen de vier en vijf procent. Goldman Sachs onderzoekt ieder jaar het internetgebruik, de studie is gebaseerd op 2000 onderzoeken, uitgevoerd door Synovate. In het rapport staat ook dat breedbandpenetratie dit jaar zal stijgen naar 59 procent, van 50 procent in 2004. De tijd die consumenten besteden online, groeit naar 20 procent (vorig jaar 16 procent).
Break out year of niet, andere partijen kwamen eerder met veel positievere cijfers. Zo voorspelde marktonderzoekbureau Forrester deze maand al dat de online bestedingen in 2005 zullen uitkomen op 14,7 miljard dollar, eMarketer denkt dat het bedrag op 12,9 miljard uit zal komen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid