AH vergroot marktaandeel


De groei van Albert Heijn is nog groter als wordt gekeken naar het eerste kwartaal van 2004. Toen had het nog een marktaandeel van 26,9 procent, zo blijkt uit cijfers van ACNielsen. Door de groei is AH weer op hetzelfde marktaandeel gekomen als in het eerste kwartaal van 2002.
De groei van Albert Heijn in de eerste drie maanden van dit jaar ging vooral ten koste van Laurus en Schuitema. Laurus (Edah, Konmar en Super de Boer) zag zijn marktaandeel verder dalen en zou inmiddels op 15,4 procent zitten. Daarmee is Laurus de vierde speler geworden op de Nederlandse markt, na Albert Heijn, Superunie en Schuitema (C1000).
Albert Heijn ontketende in oktober 2003 een voor de Nederlandse supermarktbranche ongekende prijzenslag. Meer dan duizend artikelen werden tussen de 7 en 35 procent in prijs verlaagd om weglopende klanten terug te halen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: ANP via Zibb.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid