Overslaan en naar de inhoud gaan

AH vergroot marktaandeel

Albert Heijn heeft na een goed eerste kwartaal zijn marktaandeel vergroot van 27,3 procent in de laatste drie maanden van 2004 tot 28,1…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De groei van Albert Heijn is nog groter als wordt gekeken naar het eerste kwartaal van 2004. Toen had het nog een marktaandeel van 26,9 procent, zo blijkt uit cijfers van ACNielsen. Door de groei is AH weer op hetzelfde marktaandeel gekomen als in het eerste kwartaal van 2002.
De groei van Albert Heijn in de eerste drie maanden van dit jaar ging vooral ten koste van Laurus en Schuitema. Laurus (Edah, Konmar en Super de Boer) zag zijn marktaandeel verder dalen en zou inmiddels op 15,4 procent zitten. Daarmee is Laurus de vierde speler geworden op de Nederlandse markt, na Albert Heijn, Superunie en Schuitema (C1000).

related partner content for mobile comes here

Albert Heijn ontketende in oktober 2003 een voor de Nederlandse supermarktbranche ongekende prijzenslag. Meer dan duizend artikelen werden tussen de 7 en 35 procent in prijs verlaagd om weglopende klanten terug te halen.

Bron: ANP via Zibb.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in