Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond tegen telefoonterreur

De Consumentenbond vindt dat Infofilter lang niet ver genoeg gaat. In maart konden consumenten via het Meldpunt Stop Telefoonterreur van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Consumentenbond vindt dat lang niet ver genoeg gaat. In maart konden consumenten via het Meldpunt Stop Telefoonterreur van de Consumentenbond een enquête invullen. Daaruit blijkt dat de grootst ergernissen zijn:
* het feit dát er ongevraagd gebeld wordt
* het tijdstip van bellen
* het doorvragen als aangegeven wordt geen belangstelling te hebben
* het feit dat de beller naam en persoonlijke gegevens weet.

related partner content for mobile comes here

Ondanks aanmelding bij Infofilter worden mensen toch nog gebeld, logisch, want bedrijven die zich niet aanmelden bij Infofilter hoeven zich ook niet te onthouden van het koud bellen van aangemelde adressen.
De gaat daarom nu met overheid, politieke partijen en callcenterorganisaties in gesprek om te komen tot een register van mensen die niet gebeld willen worden, waarbij bedrijven wettelijk verplicht zijn aangesloten.

Bij het Meldpunt Stop Telefoonterreur zijn 6.700 meldingen binnengekomen.
Eind maart was het meldpunt drie dagen opengesteld voor mensen die wilden klagen over ongevraagde verkooptelefoontjes. De bond heeft de 6.700 reacties geanalyseerd en een voorstel gemaakt om mensen te vrijwaren van ongewilde verkooptelefoontjes. De Consumentenbond wil dat het niet langer mogelijk is om consumenten te bellen wanneer ze dat niet willen. Een overheidsinstantie zou als een strenge waakhond moeten toezien op de naleving van de voorgestelde wettelijke aansluitplicht. Consumenten die toch nog gebeld worden moeten een eenvoudig toegankelijke klachtenmogelijkheid hebben. Consumenten die ervoor kiezen zich niet te laten registreren kunnen wel ongevraagd gebeld worden. Verder wil de Consumen-tenbond dat er harde sancties komen, zoals boetes, voor bedrijven die zich niet houden aan de gedragsre-gels uit de . Die moet, vindt de Consumentenbond, worden aangescherpt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in