Goede doelen slordig met eigen merk


Het onderzoek naar de mate van merkoriëntatie bij charitatieve organisaties in Nederland toont een mate van merkoriëntatie bij goede doelen met een score van 6,05.
Onderzoekster Cyril van Sterkenburg meent dat als je je bedenkt dat in verreweg de meeste gevallen de organisatie het merk zelf is en daarom qua identiteit en merkkracht juist actief zou moeten zijn, is deze score (te) laag te noemen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar het onderzoek toont ook aan dat de goede doelen hun merken steeds vaker en consistenter gebruiken. Zij zijn met recht ‘merk-waardige’ organisaties en de rol en waarde van hun merk zullen in de toekomst alleen maar belangrijker worden.
Maar Van Sterkenburg meent wel dat je best vraagtekens kunt zetten bij de merkkeuze van bepaalde charitatieve organisaties.
Het onderzoek is bij GVR te bestellen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid