Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede doelen slordig met eigen merk

Uit onderzoek van Centrum voor Marketingcommunicatie (GVR) blijkt dat charitatieve instellingen vaak slordig omgaan met hun beeldmerken. Ze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek naar de mate van merkoriëntatie bij charitatieve organisaties in Nederland toont een mate van merkoriëntatie bij goede doelen met een score van 6,05.

related partner content for mobile comes here

Onderzoekster Cyril van Sterkenburg meent dat als je je bedenkt dat in verreweg de meeste gevallen de organisatie het merk zelf is en daarom qua identiteit en merkkracht juist actief zou moeten zijn, is deze score (te) laag te noemen.

Maar het onderzoek toont ook aan dat de goede doelen hun merken steeds vaker en consistenter gebruiken. Zij zijn met recht ‘merk-waardige’ organisaties en de rol en waarde van hun merk zullen in de toekomst alleen maar belangrijker worden.

Maar Van Sterkenburg meent wel dat je best vraagtekens kunt zetten bij de merkkeuze van bepaalde charitatieve organisaties.
Het onderzoek is bij te bestellen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in