Steeds vaker online
Volgens de onderzoekers van BURST! groeide het internetgebruik het afgelopen jaar sterk, 60,9 procent van de respondenten zegt het afgelopen jaar meer gebruik te hebben gemaakt van het online medium. Meer dan 35 procent zegt hierdoor minder televisie te kijken, een even groot aantal zegt hierdoor minder tijdschriften te lezen. Bij 30,3 procent gaat het surfen ten kosten van krantlezen.
‘Consumenten verdelen hun tijd meer en meer over verschillende media’, zegt Chuck Moran, marktonderzoeker bij BURST!: ‘Deze ontwikkeling maakt het voor marketeers steeds moeilijker om hun doelgroep te bereiken, en de aandacht vast te houden. Adverteerders volgen hun publiek, dus internetbestedingen zullen de komende jaren alleen maar groeien.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe ontwikkeling in consumentengedrag heeft echter nog geen directe gevolgen voor de verdeling van het marketingbudget. Internetbestedingen bedragen volgens de onderzoekers nog steeds een klein deel van het totale marketingbudget. Het meeste geld, gemiddeld ruim eenderde van het budget, gaat naar televisie. Kranten ontvangen een kwart, tijdschriften 11,5 procent, radio iets minder dan 11 procent. Internetbestedingen blijven op dit moment hangen op 5,3 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid