Overslaan en naar de inhoud gaan

Steeds vaker online

Internetters zijn steeds vaker online te vinden, en dit gaat ten koste van andere media. Dit volgens BURST! Media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de onderzoekers van BURST! groeide het internetgebruik het afgelopen jaar sterk, 60,9 procent van de respondenten zegt het afgelopen jaar meer gebruik te hebben gemaakt van het online medium. Meer dan 35 procent zegt hierdoor minder televisie te kijken, een even groot aantal zegt hierdoor minder tijdschriften te lezen. Bij 30,3 procent gaat het surfen ten kosten van krantlezen.

related partner content for mobile comes here

‘Consumenten verdelen hun tijd meer en meer over verschillende media’, zegt Chuck Moran, marktonderzoeker bij BURST!: ‘Deze ontwikkeling maakt het voor marketeers steeds moeilijker om hun doelgroep te bereiken, en de aandacht vast te houden. Adverteerders volgen hun publiek, dus internetbestedingen zullen de komende jaren alleen maar groeien.’

De ontwikkeling in consumentengedrag heeft echter nog geen directe gevolgen voor de verdeling van het marketingbudget. Internetbestedingen bedragen volgens de onderzoekers nog steeds een klein deel van het totale marketingbudget. Het meeste geld, gemiddeld ruim eenderde van het budget, gaat naar televisie. Kranten ontvangen een kwart, tijdschriften 11,5 procent, radio iets minder dan 11 procent. Internetbestedingen blijven op dit moment hangen op 5,3 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in