Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijkersonderzoek verandert

Televisie is nog altijd een van de belangrijkste reclamemedia, en kijkersonderzoek vormt dus ook een prominente kennisbron voor marketeers.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Gewoon’ thuis voor de buis zitten is een uitstervend fenomeen. Interactieve tv is in opkomst, waardoor reclameboodschappen naar believen kunnen worden overgeslagen dan wel op een dieper niveau worden bekeken, mensen kijken steeds vaker buitenshuis en – misschien wel de belangrijkste verandering – ze doen aan media multi-tasking. Dat alles heeft zijn weerslag op de manier waarop de impact van commercials wordt gemeten. Het traditionele (en dure!) TV Audience Measurement (TVAM), gebaseerd op kijkerspanels die thuis hun eigen kijkgedrag registreren, voldoet niet meer. De toekomst is aan een nieuw meetinstrument, de Portabele People Meter (PPM), waarmee de mediaconsumptie op elke gewenste plaats kan worden geregistreerd. Maar dat apparaatje is maar net op de markt, en er wordt nog volop aan gesleuteld. Bovendien is het, voorlopig althans, minstens zo duur als TVAM. Nog even afwachten dus maar.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in