Overslaan en naar de inhoud gaan

“Adverteerder in Stir-bestuur

Mediadirecteur Harry Dekker van Unilever Nederland, vindt de Stichting Internetreclame (Stir) een goed initiatief, maar nog typisch iets…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt Dekker in een vraaggesprek met Emerce. ‘Ik denk dat de Stir heel belangrijk is voor de accountability. Vraag is nu wat het voor adverteerders betekent. De Stir is nu nog typisch iets van de exploitanten. Het wordt tijd dat de mediabureaus en de adverteerders (via de PMA en de BVA) zich aan moeten sluiten. Probleem is dat de mediabureaus zich online niet hebben georganiseerd. Verder denk ik dat er ook een adverteerder zitting moet nemen in de Stir.’

related partner content for mobile comes here

Daarmee wil Dekker niet zeggen dat het Unilever moet zijn, maar hij vindt wel dat er in ieder geval een adverteerder bijgehaald moet worden of dat ‘je er anders als collectief in moet gaan zitten’.

Unilever kondigde onlangs aan het reclamebudget meer naar online te gaan verschuiven. Dekker daarover tegen Emerce: ‘Ik denk dat je internet moet gebruiken voor brand-activation. Merken die wat ons betreft geschikt zijn om iets mee te doen op internet zijn Axe, Cup-a-soup, Dove en met Becel. Verder willen we online ook nog iets gaan doen met Ola. Er zijn een stuk of 10 merken binnen Unilever Nederland waar we op internet mee aan de slag zouden willen. Enkele weken geleden dacht ik nog dat het niet reëel was om iets op internet te doen met Zeeuws Meisje. Daar ben ik van teruggekomen. We zoeken nu naar een nieuw model voor het Zeeuws Meisje, en deze zoektocht verloopt deels via internet. Ook hebben we aantal oude Zeeuws Meisje-commercials online gezet.

Unilever kiest daarbij voor meerdere bureaus. ‘Het zou bijvoorbeeld logisch zijn om met een partij als Media Republic in zee te gaan voor mobiel.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in