Overslaan en naar de inhoud gaan

Fons van Dyck (BBDO Belgium): 'A-merken moeten salient zijn'

GROTE MARKETING ENQUÊTE 2021 | 'Wil je als merk geliefd worden, dan moet je eerst bekend zijn.'
Fons van Dyck
Fons van Dyck
Fons van Dyck
Fons van Dyck

Marketeers hechten het meest betekenis aan de KPI’s Merkbekendheid (42 procent) en Klanttevredenheid (met een stijging van 37 procent naar 41 procent). De KPI Klantbinding daalt daarentegen wel van 45 naar 38 procent. Dit zijn cijfers waar merkstrateeg Fons van Dyck van BBDO Belgium absoluut mee kan leven. ‘Klantentevredenheid en klantenbinding worden in dit onderzoek nagenoeg even belangrijk gevonden. De verschuivingen zijn niet significant. Het is een evolutie die overigens niet van gisteren dateert. Wil je als merk geliefd worden, dan moet je eerst bekend zijn. Sterke merken hebben bovendien een nauwe binding met hun klanten die uitgroeien tot merkambassadeurs. Dus het klopt als een bus. Daarbij moet je ook kijken naar de tijd waarin de enquête is afgenomen. Corona heeft zaken op scherp gezet en merken keren terug naar de kern en essentie: de relatie met de klanten. Dat lees ik terug in de cijfers.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in