Fons van Dyck (BBDO Belgium): 'A-merken moeten salient zijn'
Marketeers hechten het meest betekenis aan de KPI’s Merkbekendheid (42 procent) en Klanttevredenheid (met een stijging van 37 procent naar 41 procent). De KPI Klantbinding daalt daarentegen wel van 45 naar 38 procent. Dit zijn cijfers waar merkstrateeg Fons van Dyck van BBDO Belgium absoluut mee kan leven. ‘Klantentevredenheid en klantenbinding worden in dit onderzoek nagenoeg even belangrijk gevonden. De verschuivingen zijn niet significant. Het is een evolutie die overigens niet van gisteren dateert. Wil je als merk geliefd worden, dan moet je eerst bekend zijn. Sterke merken hebben bovendien een nauwe binding met hun klanten die uitgroeien tot merkambassadeurs. Dus het klopt als een bus. Daarbij moet je ook kijken naar de tijd waarin de enquête is afgenomen. Corona heeft zaken op scherp gezet en merken keren terug naar de kern en essentie: de relatie met de klanten. Dat lees ik terug in de cijfers.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid