Overslaan en naar de inhoud gaan

De KPI ‘conversie’ boet zwaar aan belang in

GROTE MARKETING ENQUÊTE 2021 | Het gewraakte kortetermijndenken lijkt achter ons te liggen.
Snel scoren uit de gratie
Snel scoren uit de gratie
Snel scoren uit de gratie
Snel scoren uit de gratie

Vorig jaar viel bij de Grote Marketing Enquête op dat marketeers, met het monster van corona op de hielen, massaal het langetermijndenken verlieten. Wat vonden ze belangrijk? Nu scoren! Bij de jaarlijks terugkerende vraag ‘Wat zijn de belangrijkste KPI’s om het succes van uw marketingbestedingen te bepalen?’ bleek dat indicatoren als ‘Klanttevredenheid’, ‘Merkbekendheid’ en ‘Klantbinding’ een stuk minder populair waren dan het jaar ervoor. Ze zakten relatief met zo’n 20 á 25 procent in. De KPI ‘Lead generatie/Conversie’ daarentegen werd meer omarmd dan het jaar daarvoor (van 57 in 2019 naar 61 procent in 2020).

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in