Inhaakmarketing uiterst populair
GROTE MARKETING ENQUÊTE 2021: Ook inhaken door middel van promoties vinden marketeers een goed idee.
Inhaken met reclame of communicatie is van alle tijden, maar wat de laatste tijd opvalt, is dat inhaakmarketing verder gaat dan 1 april, het EK voetbal en de troonrede. Merken haken in toenemende mate in op maatschappelijke gebeurtenissen en – inkoppertje - bijvoorbeeld op corona. Reden voor de enquêtecommissie om inhaakmarketing dit jaar als speciaal thema op te nemen. En daarbij vallen direct een aantal zaken op. Om te beginnen doet een ruime meerderheid (57 procent) aan inhaken op bepaalde momenten, evenementen of gebeurtenissen in het jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidInhaakmarketing? Och, och... nog even en niemand weet meer wat marketing echt is. Zullen we ophouden marketing overal achter te plakken om het belangrijk te maken. Het gaat hier om reclame, communicatie of promotie die inhaakt op actualiteit. Noem het gewoon "inhaakcommunicatie" of "inhakers". Dan kunnen we de term "marketing" reserveren voor wanneer het echt om marketing gaat. De 4 P's? 5 mag ook...