Overslaan en naar de inhoud gaan

3 tips om aandacht te trekken tijdens Black Friday

Ook dit jaar zal er weer volop gebruik gemaakt worden van de special Black Friday aanbiedingen en acties, hoe zorgt je dat je opvalt?
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Etalage op Black Friday
Etalage op Black Friday
© Foto: ANP Kena Betancur-AFP
Etalage op Black Friday
Etalage op Black Friday
© Foto: ANP Kena Betancur-AFP

De consument is nou eenmaal gevoelig voor aantrekkelijke kortingen. Vooral met de dure decembermaand in het vooruitzicht. Ook dit jaar zal er weer volop gebruik gemaakt worden van de special Black Friday aanbiedingen en acties, zo blijkt uit onderzoek. 

Heeft het nog wel zin?

Tegenwoordig doet bijna elke winkel mee met Black Friday, heeft het dan nog wel zin denk je dan? Alle (online) winkels vechten om de aandacht van de klant, probeer daar maar eens tussen te komen. Maar één ding is zeker: doe je het niet, dan weet je zeker dat mensen aan jouw (online) winkel voorbijgaan .

1. Plaats jouw actie online

Belangrijk dus om wel op te vallen tijdens deze periode. Maar hoe dan? Uit recent onderzoek onder 500 consumenten blijkt dat consumenten zelf op zoek gaan naar aanbiedingen op websites van specifieke winkels. Ook wordt duidelijk dat de oriëntatiefase voornamelijk online plaatsvindt. Zorg dus dat jouw aanbieding prominent op je website en op sociale media staat. 

2. Ben aanwezig op meerdere plekken

Daarnaast vindt 49% van de consumenten advertenties over Black Friday handig. Zorg dus dat jouw aanbieding ook buiten je eigen kanalen om te zien is. Denk aan advertenties in (online) huis-aan-huisfolders. 

3. Zorg dat je van te voren al zichtbaar bent met jouw actie

54% bepaalt van te voren wat hij koopt tijdens Black Friday. Tegenwoordig wordt er zelfs in de week voorafgaand aan Black Friday ook al veel gekocht. Zorg dus dat je niet alleen op de dag zelf zichtbaar bent met jouw product. Ook voorafgaand aan de populaire kortingsdag wil je opvallen, oftewel: gedurende de hele klantreis

Benieuwd naar alle inzichten? Hier vind je een infographic met alle inzichten rondom Black Friday en Cyber Monday! 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in