De woon interesse van de Nederlandse consument
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.


De afgelopen jaren is er veel gebeurd in de woonbranche. De huizenmarkt staat onder druk en ook het vele thuiswerken heeft invloed op de woon interesse van de Nederlandse consument.
Bijna alle respondenten (94%) geeft aan interesse te hebben in wooninrichting. Slechts een klein deel (6%) is ontevreden over hun inrichting. In 2018 was dit nog 4%. Over het algemeen vindt men 'het indelen van de ruimte' het lastigste bij het inrichten van het huis.
Per doelgroep zit daar wel een verschil in. Zo geven mannen aan dat zij 'het kiezen van een kleur' lastig vinden (30%) en 'gebrek aan geld' staat op nummer één bij alleenstaanden en huishoudens met kinderen > 4 jaar (beiden 43%).
76% geeft aan open te staan voor nieuwe woonmerken. Vrouwen net iets meer (80%) dan mannen (73%). Naast prijs, kwaliteit en uiterlijk wordt het feit of een merk bij hem of haar past, als belangrijker ervaren door de consument dan in 2018 (+113%).
34% wil binnen een half jaar een grote verbouwing uitvoeren. Dit was 23% in 2018. Vooral mensen met thuiswonende kinderen hebben verbouwplannen (53%). 76% klust regelmatig zelf. Het kiezen van een doe-het-zelf winkel wordt vooral bepaald door aanbiedingen (56%) en de locatie van de winkel (52%).
DPG Media doet als mediabedrijf continu onderzoek naar (branche)ontwikkelingen. In de infographic delen we inzichten in de woon interesse van de Nederlandse consument. Meer inspiratie en nieuwe inzichten? Kijk op DPG Grow.
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid