Overslaan en naar de inhoud gaan

Grow introduceert Data& - een duik in de weerbarstige datapraktijk!

DPG Grow lanceert Data&, een podcastserie waarin Job van den Berg op zoek gaat naar praktijkervaringen van data binnen media en marketing
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
DPG Grow introduceert Data&
DPG Grow introduceert Data&

DPG Grow lanceert Data&, een gloednieuwe podcast serie waarin Job van den Berg (Data Strategy Director bij DPG Media) op zoek gaat naar praktijkervaringen van data binnen media en marketing. Waarom? Echt data driven marketing succesvol maken, is een grote uitdaging waar veel merken tegen aan lopen.

In iedere aflevering behandelt Job een andere invalshoek samen met een gast uit het werkveld. Geen dure datatermen maar de praktijkervaring en eerlijke bevindingen over data.

Geen dure datatermen maar de praktijk!

Iedere aflevering behandelt Job een andere invalshoek. Bijvoorbeeld Data& de toepassing in het creatieve proces. Data& agile insights tools die als paddenstoelen uit de grond schieten. Maar er is ook een aflevering over Data& de opkomst van AI. 

Niet alleen de data onderwerpen zijn divers, ook de gasten die Job uitnodigt: een wetenschapper, een creatief, een consultant. 'Ik zie dagelijks merken struggelen hoe zij data kunnen verwaarden en laten landen in hun organisatie. Dat zijn juist merken die de beste datatools en teams in huis hebben. Blijkbaar is het tijd om toe te geven dat data driven marketing best complex is en niet alleen een kwestie van het hebben van een grote zak met geld. Centraal staat het delen van ervaringen op het gebied van data. Geen dure datatermen maar de datapraktijk!' 

Data& Creativiteit met Chris Sant van Wunderman Thompson Amsterdam

Te gast in deze eerste aflevering van Data& is Chris Sant, Creative Director bij Wunderman Thompson Amsterdam. Centraal staat hoe data en creativiteit elkaar kunnen versterken. Op het eerste gezicht twee uitersten - creatieven en data specialisten zijn andere professies, vaak ook andere typen mensen-  maar we laten zien dat er een sterke link tussen beide zit. 

Chris is ambassadeur van meer data in het creatieve proces. Aan de hand van drie concrete, inspirerende voorbeelden neemt hij ons mee in zijn data journey en laat hij zien hoe data echt het verschil kan maken in creaties door het op de juiste manier toe te passen in de praktijk. 

Hoe kan data helpen om creatiever te zijn? Je hoort het in deze aflevering van Data&. Beluister de hele podcast via dpggrow.nl of via je favoriete podcast platformen.

'Ik ben heel blij met de gasten in de podcast. Ze zijn allemaal zeer succesvol op hun (data)gebied. De luisteraar kan zich denk ik identificeren met hen en hopelijk worden ze ook geïnspireerd om zelf nog meer uit hun databrij te halen!'

Job van den Berg

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in