Overslaan en naar de inhoud gaan

Podcast Brandkast! 2: 'Met weinig budget moet je onverwacht zijn'

In aflevering 2 van de podcast Brandkast! is Caroline van Turennout, marketing directeur bij Zeeman, te gast
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Podcast Brandkast! aflevering 2
Podcast Brandkast! 2
© Podcast Brandkast! 2
Podcast Brandkast! aflevering 2
Podcast Brandkast! 2
© Podcast Brandkast! 2

Caroline van Turennout (47), marketing directeur bij Zeeman, kreeg een duidelijke opdracht bij aantreden: het merk relevanter maken voor een bredere doelgroep. Nu zeven jaar later is dat niet alleen gelukt, maar heeft het merk ook een zekere coolness gekregen. En dat is niet in de laatste plaats door de opmerkelijke marketingstunts waar Van Turennout verantwoordelijk voor is.

Van trouwjurk tot parfum

Denk aan de Zeeman sneaker, de Zeeman trouwjurk en het Zeeman parfum. Deze zomer kwam Zeeman ook nog met een eigen fan collectie in samenwerking met een Belgische influencer. Op zijn minst opmerkelijk te noemen voor deze lage prijzenvechter. Maar ook weer niet zo opmerkelijk, want als je een bescheiden mediabudget hebt moet je uitzonderlijke dingen bedenken om de aandacht te trekken.

Brandkast! Aflevering 2

In deze aflevering van Brandkast! praat Van Turennout met Dominique Henskens en Roger Verdurmen over consistentie in de campagnes, de kracht van fouten maken, transparantie in de keten, het verkopen van tweedehands kleding en het verenigen van verschillende doelgroepen in een formule. 

Luister nu!

Ben je benieuwd naar het hele verhaal? Beluister de hele podcast op dpggrow.nl

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in