E-marketing: het zoekdilemma
Wat is beter: ‘paid-for search’ (sponsoring van zoekresultaten bij Google) of ‘natural search’ (onbetaald)? Paid-for search is effectief, maar deze vorm van searchmarketing gaat misschien minder populair worden.
Ten eerste zijn de prijzen de afgelopen jaren sterk gestegen en ten tweede neemt het aantal gevallen van clickfraude toe (waarbij een concurrenten op je gesponsorde link blijft klikken totdat je budget op is). Bij natural search wordt je gratis gevonden, maar je moet er veel in investeren om een hoge vindpositie te bereiken, het duurt lang voordat daar bent en je moet ook zwaar investeren om die positie vast te houden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet grootste nadeel is de kwetsbaarheid ervan: je hoge positie kan zomaar in rook opgaan als een zoekmachine (Google dus) andere rankingmaatstaven gaat hanteren. Deskundigen adviseren daarom: ga voor een combinatie van maximaal 20 procent natural search en de rest paid-for search.
Bron: Marketing Direct
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid