Overslaan en naar de inhoud gaan

E-marketing: het zoekdilemma

Bedrijven moeten zichzelf vindbaar maken op het internet. Wat is de beste methode?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat is beter: ‘paid-for search’ (sponsoring van zoekresultaten bij Google) of ‘natural search’ (onbetaald)? Paid-for search is effectief, maar deze vorm van searchmarketing gaat misschien minder populair worden.

related partner content for mobile comes here

Ten eerste zijn de prijzen de afgelopen jaren sterk gestegen en ten tweede neemt het aantal gevallen van clickfraude toe (waarbij een concurrenten op je gesponsorde link blijft klikken totdat je budget op is). Bij natural search wordt je gratis gevonden, maar je moet er veel in investeren om een hoge vindpositie te bereiken, het duurt lang voordat daar bent en je moet ook zwaar investeren om die positie vast te houden.

Het grootste nadeel is de kwetsbaarheid ervan: je hoge positie kan zomaar in rook opgaan als een zoekmachine (Google dus) andere rankingmaatstaven gaat hanteren. Deskundigen adviseren daarom: ga voor een combinatie van maximaal 20 procent natural search en de rest paid-for search.

Bron: Marketing Direct

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in