‘Teasers en reminders verhogen respons’
Eén van de bedrijven waarvoor TPG Post de effectiviteit van de mailing in kaart bracht is Philips. Voor dit bedrijf onderzocht TPG Post de effectiviteit van het toevoegen van teasers en reminders bij een mailing voor het product Sonicare. De mailing had tot doel de naamsbekendheid van het product Philips Sonicare te vergroten en traffic naar de website te genereren. Het toevoegen van een teaser aan de hoofdmailing zorgde voor een 11% meer bereik. Bij de hoofdmailing en de reminder was het bereik zelfs 12% hoger. En de drietrapsmailing van een teaser, hoofdmailing en een reminder, leverde 14% meer bereik op dan wanneer alleen de hoofdmailing zou worden verstuurd. Dankzij de teaser werd de hoofdmailing volgens de onderzoekers
positiever ontvangen en beter bekeken en gelezen. Daarnaast zorgde de meertrapsmailing voor 27% meer bezoek aan de site, vergeleken met het effect van alleen de hoofdmailing.
Ook onderzocht TPG Post voor KPN wat het effect is van het verzenden van een reminder en wanneer deze het beste kan worden verzonden. Doelstelling van de mailing was om klanten naar een nieuw productaanbod te migreren. Het toevoegen van een reminder aan de hoofdmailing bleek te zorgen voor 52% meer rendement van de mailing (kosten vs baten), vergeleken met het verzenden van alleen de hoofdmailing.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe mailings zijn onderzocht met behulp van het Mail Monitor®-onderzoek van TPG Post. Dit is een onderzoek naar de reclamewerking en -verwerking van geadresseerde en ongeadresseerde brievenbusreclame.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid