Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Teasers en reminders verhogen respons’

Het toevoegen van teasers en reminders aan de hoofdmailing kan de respons aanzienlijk vergroten, zo blijkt uit onderzoek van TPG Post naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eén van de bedrijven waarvoor TPG Post de effectiviteit van de mailing in kaart bracht is Philips. Voor dit bedrijf onderzocht TPG Post de effectiviteit van het toevoegen van teasers en reminders bij een mailing voor het product Sonicare. De mailing had tot doel de naamsbekendheid van het product Philips Sonicare te vergroten en traffic naar de website te genereren. Het toevoegen van een teaser aan de hoofdmailing zorgde voor een 11% meer bereik. Bij de hoofdmailing en de reminder was het bereik zelfs 12% hoger. En de drietrapsmailing van een teaser, hoofdmailing en een reminder, leverde 14% meer bereik op dan wanneer alleen de hoofdmailing zou worden verstuurd. Dankzij de teaser werd de hoofdmailing volgens de onderzoekers
positiever ontvangen en beter bekeken en gelezen. Daarnaast zorgde de meertrapsmailing voor 27% meer bezoek aan de site, vergeleken met het effect van alleen de hoofdmailing.

related partner content for mobile comes here

Ook onderzocht TPG Post voor KPN wat het effect is van het verzenden van een reminder en wanneer deze het beste kan worden verzonden. Doelstelling van de mailing was om klanten naar een nieuw productaanbod te migreren. Het toevoegen van een reminder aan de hoofdmailing bleek te zorgen voor 52% meer rendement van de mailing (kosten vs baten), vergeleken met het verzenden van alleen de hoofdmailing.

De mailings zijn onderzocht met behulp van het Mail Monitor®-onderzoek van TPG Post. Dit is een onderzoek naar de reclamewerking en -verwerking van geadresseerde en ongeadresseerde brievenbusreclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in