Grootscheepse info-mailing TPG Post


De postmarkt is volop in beweging: liberalisering van de postmarkt in Nederland en andere Europese landen, de toetreding van concurrenten en de opkomst van nieuwe media. TPG Post vindt het belangrijk om al haar klanten regelmatig over deze veranderingen inhoudelijk te informeren.
Nederlanders staan volgens TPG Post positief tegen deze vorm van communicatie. Dit bleek uit een testmailing die in de maand maart werd gehouden onder 34.000 huishoudens. Het merendeel van de deelnemers aan de test (75 %) gaf aan het te waarderen om op deze wijze periodiek te worden geïnformeerd. Daarnaast gaven de respondenten ook aan vooral geïnteresseerd te zijn in informatie over de kwaliteit van postbezorging van TPG Post, in nieuwe producten en diensten en in informatie over vestigingen.
Volgens Harry Koorstra, managing director van TPG Post, ligt communicatie via een grootscheepse publieksmailing voor de hand: “Er gebeurt momenteel ontzettend veel op ons terrein en in onze markten. We zouden massamediale campagnes kunnen inzetten om onze klanten te informeren over alle ontwikkelingen en veranderingen. Dat is enerzijds een zeer kostbare oplossing. Anderzijds is de effectiviteit van communicatie via post erg hoog. Bovendien is post nu eenmaal iets waar we goed in zijn.”?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid