Hagenaars (Postbank) beste marketeer


Hagenaars (44), binnen de directie van de Postbank verantwoordelijk voor marketing, won de verkiezing vanwege een met lef neergezette merkbeeld en de goede geïntegreerde marketingaanpak van de bank. ‘Het merk is helemaal terug en manifesteert zich op alle fronten agressief’, aldus het juryrapport. ‘De bank groeit stevig, verdient ook veel geld, en trok de aandacht met tal van acties, zoals rond hypotheken en de postbankpas.’
Volgens de jury zet Hagenaars ‘in een conservatieve wereld een mooi marketingbedrijf neer, waar op non-conventionele wijze marketing wordt bedreven en uitgedragen. Hij kiest bewust voor een jong, professioneel en agressief team dat een eigen marketingstrategie kiest binnen de ING Groep.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe andere twee genomineerden kregen ook lof toegezwaaid. Van der Laan (AH) heeft naast de vergroting van het marktaandeel ‘daadwerkelijk nieuwe doelgroepen aangesproken’. ‘Ook de gewenste verandering van imago is uitstekend gelukt. Hij heeft een ommekeer in supermarktland teweeg gebracht. In een markt waar alle ogen op AH waren gericht toch de beslissing durven nemen om de strategie volledig te kantelen, op zowel communicatie-, pricing- als winkelbeleid, getuigt van lef.’
Weijers, binnen Unilever verantwoordelijk voor de helft van de mediabestedingen, kreeg waardering voor de vele innovaties in een markt met veel prijsdruk.
De Marketeer of the Year-titel, voor de zesde keer uitgereikt, bekroont marketeers die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe en oude marketinginstrumenten inzetten. De jury bestaat uit Suzanne Ekel (ex-Monsterboard), Robert de Groot (Citroën), René Frijters (Alex), Alexander Ribbink (TomTom), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Frank van Delft (bestuurslid Nima) en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid