Overslaan en naar de inhoud gaan

Hagenaars (Postbank) beste marketeer

Postbank-directeur Hans Hagenaars is gisteren uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Hij werd verkozen boven de twee andere genomineerden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hagenaars (44), binnen de directie van de Postbank verantwoordelijk voor marketing, won de verkiezing vanwege een met lef neergezette merkbeeld en de goede geïntegreerde marketingaanpak van de bank. ‘Het merk is helemaal terug en manifesteert zich op alle fronten agressief’, aldus het juryrapport. ‘De bank groeit stevig, verdient ook veel geld, en trok de aandacht met tal van acties, zoals rond hypotheken en de postbankpas.’

related partner content for mobile comes here

Volgens de jury zet Hagenaars ‘in een conservatieve wereld een mooi marketingbedrijf neer, waar op non-conventionele wijze marketing wordt bedreven en uitgedragen. Hij kiest bewust voor een jong, professioneel en agressief team dat een eigen marketingstrategie kiest binnen de ING Groep.’

De andere twee genomineerden kregen ook lof toegezwaaid. Van der Laan (AH) heeft naast de vergroting van het marktaandeel ‘daadwerkelijk nieuwe doelgroepen aangesproken’. ‘Ook de gewenste verandering van imago is uitstekend gelukt. Hij heeft een ommekeer in supermarktland teweeg gebracht. In een markt waar alle ogen op AH waren gericht toch de beslissing durven nemen om de strategie volledig te kantelen, op zowel communicatie-, pricing- als winkelbeleid, getuigt van lef.’

Weijers, binnen Unilever verantwoordelijk voor de helft van de mediabestedingen, kreeg waardering voor de vele innovaties in een markt met veel prijsdruk.

De Marketeer of the Year-titel, voor de zesde keer uitgereikt, bekroont marketeers die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe en oude marketinginstrumenten inzetten. De jury bestaat uit Suzanne Ekel (ex-Monsterboard), Robert de Groot (Citroën), René Frijters (Alex), Alexander Ribbink (TomTom), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Frank van Delft (bestuurslid Nima) en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in