Overslaan en naar de inhoud gaan

De 11 verschillen tussen goede en slechte marketing

Deze week gaf een vakcollega mij z'n visitekaartje in de vorm van een bierviltje. Op de achterzijde The Golden Circle van Simon Sinek.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week gaf een vakcollega mij z'n visitekaartje in de vorm van een bierviltje. Op de achterzijde The Golden Circle van Simon Sinek. Zoals Sinek het ook wil, zijn velen met zijn model aan de slag gegaan. Van sommige toepassingen kun je van alles vinden, maar het is prachtig dat die ene zó essentiële vraag steeds vaker aan organisaties wordt gesteld: waarom besta je? De principes van The Golden Circle blijven de moeite waard om te delen. Zo ook de toepassing op het vakgebied marketing. De 11 verschillen tussen goede en slechte marketing.

related partner content for mobile comes here

Good marketing offers us a view of the world.
Bad marketing offers you a product to buy

Good marketing speaks for us.
Bad marketing speaks at us.

Good marketing starts with a cause.
Bad marketing starts with a goal.

Good marketing drives loyalty.
Bad marketing drives transactions.

Good marketing promotes values.
Bad marketing values promotions.

Good marketing tells us exactly what a company really thinks.
Bad maketing tells us what the company thinks they want us to think they think.

Good marketing seduces.
Bad marketing targets.

Good marketing never mentions price.
Bad marketing always mentions price.

Good marketing uses the products to help tell a story.
Bad marketing tells stories about products.

Good marketing is about us.
Bad marketing is about them.

Bad marketing manipulates.
Good marketing inspires.

Van Simon Sinek opgepikt door Synergie-collega Jelmer van der Meulen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in