Overslaan en naar de inhoud gaan

Verovert Bulls & Birds in korte tijd de Nederlandse online fashion markt?

Het zal vast niemand ontgaan zijn, de webshop Bulls & Birds is live. En dat mogen wij weten ook. Alle (nu vooral nog met name offline)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Blijkbaar is er nog ruimte want Bulls & Birds maakt een vliegende start en de ambities stralen er vanaf. Je ziet duidelijk een zeer weloverwogen, doordachte en professionele aanpak. Als ik een voorspelling mag doen zie ik hier de aanstaande Asos van Nederland.

related partner content for mobile comes here

De naam vind ik veelzeggend. Iets om over na te denken want vanuit concurrentie perspectief bekeken, ben jij als webshop een "Bull" of een "Bird"? Denk daar maar eens over na..

Ik hoor, zie en lees veel positieve reacties op social media over deze nieuwe webshop, zoals de nu al ongekende snelle service en levering. Het klinkt dus allemaal veelbelovend. Wat mij betreft mogen meer fashion webshops het voorbeeld van Bulls & Birds volgen. De terughoudendheid van veel Nederlandse fashion webshops is teleurstellend. Waar is de Nederlandse handelsgeest? Waar zijn de échte ondernemers met lef? De tijd van een webwinkel vanuit je garage starten is voorbij. Waar zijn de "Bulls" op online fashion gebied?

Handgeschreven kaartjes
Bij veel fashionwebshops is het klantgerichte en met name langetermijndenken magertjes. Investeren is voor de "groten", degene die het al gemaakt hebben of vanuit het buitenland de Nederlandse markt komen veroveren. Uiteraard zijn er een paar shops die het goed of goed willen doen door de klant persoonlijk te blijven benaderen met handgeschreven kaartjes en een lieve stagiaire aan de telefoon. Maar is dat tegenwoordig voldoende? Onderzoekt men wel voldoende wie hun potentiële en huidige klant is? En wat de wensen van deze klanten zijn? Zoekt men naar nieuwe alternatieven om deze (potentiële) klanten binnen te halen en te behouden? Of blijft men hangen in het oude en vertrouwde? Of weet men het gewoon niet zo goed?

Kijk dan gewoon een beetje af... Kan heus geen kwaad. Let vooral op je brand positionering, communicatie en service, laat je aanbod hierop aansluiten en laat dit DNA doorsijpelen in je complete strategie. Val op! Dat doet Bulls & Birds goed. Alles lijkt van A t/m Z te kloppen.

Laten we hopen dat meer fashion shops deze stier vermomd als lief vogeltje durven aan te pakken. Ik kijk uit naar hoe de online fashion e-commerce industrie zich zal ontwikkelen en welk stierengevecht er zal gaan plaatsvinden. Om een bloederige afloop te vermijden raad ik fashionshops aan vooruit te kijken en vooral nu in 2013 actie te ondernemen. Toon lef en denk long-term, durf te investeren en laat je vooral niet gek maken, just do it!

Dit is een blogpost in een vernieuwd blogchannel op Molblog: E-commerce. Over alles wat marketeers moeten weten van e-commerce. Cases, klantinzichten, data, regelgeving en internationale ontwikkelingen. Maar ook tips uit de praktijk, van kleine en grote ondernemers. Deelnemers aan dit channel: Frans Jan Boon (Add to Friends), Anne de Jongh (Direct Design), Bridget Sommerdijk (Schoenenvoorjou.nl), Leonie Ruhe (Sanoma), Wouter Hol (Kabeltje.com), Dylan van der Heij (Body & Fitshop) , Angela Heykoop (The Socialistas), Rosanne Braams (Buur Fashion), Arnaud de Wilde (PST Business Solutions), Eric van der Palen (Brabantia), Peter Reddering (CMotions), Erik van Rijn (Judopak.com), Nils Huismans (House 4 Wine), Rick (Medpets) en Marco Merkx (Makro).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in