Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonalds: transparantie en Augmented Reality

McDonalds wordt transparanter over de herkomst van hun producten. Een interactieve Augmented Reality app behoort tot deze strategie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De “What We’re Made Of” campagne van McDonalds is er op gericht transparantie te bieden aan consumenten over de herkomst van hun producten. Als onderdeel van de campagne heeft McDonald’s Australia een Augmented Reality app gelanceerd die op een speelse manier inzicht geeft: de TrackMyMacca iPhone app. Deze app voegt augmented reality toe aan de verpakkingen van onder andere burgers.

related partner content for mobile comes here

Real time information

De app is gebaseerd op real time information als GPS, beeldherkenning, datum en tijd. Door deze gegevens te combineren kan de gebruiker precies achterhalen waar zijn product vandaan komt.
Nadat de QR code op de verpakking van je burger is gescand verschijnt een fancy tekst als “What’s your beef? It’s 100% Aussie, that’s what. It was made into a paddy in Sydney, then snap-frozen like a pea to keep it’s flavour all the way to you in cloudy Broadway”. Bekijk onderstaand filmpje om de complete mogelijkheden van de app te zien.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in