Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Kijken via mobiele devices neemt toe

Het televisiescherm blijft dominant maar tablets en smartphones worden wel steeds vaker gebruikt voor het kijken naar audiovisuele (AV)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toch is dit maar 3 procent van alle minuten die mensen aan AV-content besteden. Dit blijkt uit een onderzoek van Intomart GfK in opdracht van SKO.

related partner content for mobile comes here

Per etmaal wordt 77 procent van alle minuten AV-content via het televisiescherm bekeken. Via computers wordt per etmaal 18 procent van alle videominuten bekeken. Voor smartphone en tablet liggen beide percentages op slechts 3 procent.

Van alle Nederlanders van 13 jaar of ouder kijkt 38 procent wel eens via de smartphone naar audiovisueel materiaal. 24 procent zegt wel eens via een tablet te kijken. Dat laatste is een verdubbeling ten opzichte van 2011, een gevolg van de groeiende penetratie van dit soort devices. Het percentage van het totale kijkvolume blijft bescheiden met 6 procent voor beide devices samen.

Verdeling kijkminuten totaal AV-content naar device (in %)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in