Overslaan en naar de inhoud gaan

Fox Entertainment promoot Die Hard film met gratis mobile game

Al in de tijd van de Commodore 64 en Sinclair ZX Spectrum ben ik nooit groot fan geweest van games gebaseerd op filmlicenties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vaak was het een grote teleurstelling, aangezien zo'n game zich krampachtig de verhaallijn van de film moeten houden. Nu 25 jaar later komen er nog steeds 'filmgames', maar dan steeds vaker voor op de smartphone en tablets. De doelstelling is vaak ook wat veranderd: geen omzet genereren met de game, maar deze gratis aanbieden en als marketingtool inzetten ter promotie van een bioscoopfilm.

Voor het vierde deel van de Die Hard reeks is er op en game Die Hard uitgekomen. De eerste paar dagen werd hier nog €0,89 van de Die Hard fans gevraagd, maar sinds vandaag is de game gratis te downloaden en wordt je direct bij het starten van de game getrakteerd op de trailer van de film. Dit ook direct het hoogtepunt van de app, want de mobile game zelf zal niet bepaald een klassieker in de mobile game geschiedenis worden.

Zie mobile game trailer:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in