Overslaan en naar de inhoud gaan

Goed Volk is maar reclame

De Volkskrant is een fantastische krant. Beter dan NRC. Trek je dus niets aan van de reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een goede campagne maakt iets los. Goed Volk, van KesselsKramer, maakt iets los. Campagne geslaagd?

related partner content for mobile comes here

Het ligt eraan wat de doelstelling was. Als de doelstelling was om nieuwe lezers te vinden onder mensen die de Volkskrant 'vroeger' een zuur-links medium vonden, dan is de campagne mislukt. Als het preken voor de aloude politiek-correcte basisgroep is, is de campagne geslaagd.

Laten we er gemakshalve van uitgaan dat de campagne beoogt nieuwe lezers binnen te halen uit beide kampen, wat is er dan mis mee?

Wat is er niet mis mee, kan je beter zeggen.

Goed Volk is zo weerzinwekkend irritant, zo pedant, zo zelfingenomen, zo vol van het eigen morele gelijk, zo Jan Mulder, zo Felix Rottenberg, zo Frenk van der Linden, zo Herman Wijffels, zo Bill Clinton-groupies.

Terwijl de krant echt niet meer zo is. De Volkskrant is aan de beste periode van de laatste twintig jaar bezig. Creatief, open-minded, veelzijdig.

Aan al die mensen die de Volkskrant net een lekkere krant begonnen te vinden en die nu jeuk over hun hele lijf hebben van de campagne: trek je er niets van aan. Het is maar reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in