Losse verkoop van magazines zakt in door 'mobile blinders'
Volgens het Amerikaanse Alliance of Audited Media (AAM) is vorig jaar de oplage van magazines met 9,5% gedaald. Deze daling wordt mede veroorzaakt door mobiele telefoons.
Belangrijk deel van deze daling is natuurlijk de stijgende consumptie van mobiele kanalen, maar het AAM noemt ook een nieuw phenomeen: 'Mobile Blinders'.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Deze term vertaald zich het best als 'mobiele oogkleppen'. Steeds meer mensen die in de rij bij de supermarkt staan te wachten zijn totaal gefocused op hun mobieltje, waardoor zij het tijdschiftenvak nabij de kassa totaal over het hoofd zien en geen impulsaankopen meer doen.
Dit geldt ook voor de krantenkiosken op straat.
Een tijdschrift als Cosmopolitan is in de VS met de losse verkoop in de 2e helft van het jaar zelfs met 18,5% gedaald.
#039;" title="MobileMarketingNl03?authkey=Gv1sRgCMqa5-XopKf3zQE#5844558814227359714'">
MobileMarketing.nl 2013
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid