Overslaan en naar de inhoud gaan

Losse verkoop van magazines zakt in door 'mobile blinders'

Volgens het Amerikaanse Alliance of Audited Media (AAM) is vorig jaar de oplage van magazines met 9,5% gedaald. Deze daling wordt mede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het is vorig jaar de oplage van magazines met 9,5% gedaald. Deze daling wordt mede veroorzaakt door mobiele telefoons.

related partner content for mobile comes here

Belangrijk deel van deze daling is natuurlijk de stijgende consumptie van mobiele kanalen, maar het AAM noemt ook een nieuw phenomeen: 'Mobile Blinders'.

Deze term vertaald zich het best als 'mobiele oogkleppen'. Steeds meer mensen die in de rij bij de supermarkt staan te wachten zijn totaal gefocused op hun mobieltje, waardoor zij het tijdschiftenvak nabij de kassa totaal over het hoofd zien en geen impulsaankopen meer doen.
Dit geldt ook voor de krantenkiosken op straat.

Een tijdschrift als Cosmopolitan is in de VS met de losse verkoop in de 2e helft van het jaar zelfs met 18,5% gedaald.

;" title="MobileMarketingNl03?authkey=Gv1sRgCMqa5-XopKf3zQE#5844558814227359714&;">


MobileMarketing.nl 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in