Overslaan en naar de inhoud gaan

TV-commercial doodverklaard

Om zijn digitale videorecorder aan de man te brengen verklaart het Amerikaanse Disch de tv-commercial dood. In een tv-commercial.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een spot genaamd 'Memoriam' draagt Dish de tv-commercial symbolisch ten grave. Met The Hopper, zoals de digitale recorder heet, is reclamevrij tv-kijken mogelijk, meldt Dish ook nog. Hiermee haalt het bedrijf uit naar de grote netwerken CBS, NBC, FOX en ABC. Dish ligt met de broadcasters overhoop omdat die de geldigheid van automatische advertentie-skiptechniek van The Hopper in twijfel trekken. Volgens de netwerken bedreigt Dish hiermee hun verdienmodel, dat sterk leunt op de inkomsten van advertenties.

related partner content for mobile comes here

Ironisch genoeg adverteert Dish zelf met een tv-commercial, die de Hopper-gebruiker dus automatisch kan overslaan. FOX was de eerste die de verkoop van The Hopper probeerde tegen te gaan. Volgens FOX creëert Dish een advertentievrije kopie van de content van FOX. Dish beroept zich op het feit dat het opnemen van tv-programma's gewoon mag en dat bedrijven die de opname-apparaten maken niet aansprakelijk zijn voor schending van het auteursrecht.

CBS, NBC en ABC hebben Dish ook aangeklaagd. Eerder meldde NBC in een statement: 'Dish heeft niet het recht om te knoeien met onze reclame voor hun eigen gewin.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in