Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten vinden Pampers het merk van het jaar 2017

Red Bull heeft de ‘beste merkkrachtontwikkeling’ en wint ook een award.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nederlandse consumenten kozen uit 89 A-merken Pampers als Merk van het Jaar 2017, een initiatief van GfK en Distrifood.

related partner content for mobile comes here

Uit in totaal 50.000 scores, gekwantificeerd en beoordeeld door GfK, scoorde Pampers het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit.

Op de tweede plaats eindigde Calvé, Campina werd derde.

Het merk was Pampers was vorig jaar ook genomineerd en categorie winnaar, maar GfK zegt dat ‘door een verbetering van zowel merkkwaliteit als merkvitaliteit’ Pampers dit jaar dit jaar de overall winnaar is.

Winnaars in andere productcategorieën

•             Alcoholische dranken: Hertog Jan

•             Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts

•             Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Lay’s

•             Kruidenierswaren overig: Calvé

•             Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Campina

•             Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: HAK

•             Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Red Bull heeft hoogste merkkrachtontwikkeling

De bijzondere prestatie-award die elk jaar een ander thema belicht, gaat dit jaar over ontwikkeling in merkkracht. Met de uitreiking van de bijzondere prestatie award wordt de sterkste groei in merkkracht van het afgelopen jaar gewaardeerd. De consument  gaf aan Red Bull het beste op dit onderdeel te vinden, zo meldt GfK. Op de tweede plaats staat Nestlé, Pepsi neemt de derde plaats in.

De FNLI reikt in samenwerking met GfK en Distrifood de Merk van het Jaar awards uit om de waardering van de Nederlandse consument tot uitdrukking te brengen. Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de ontwikkeling ten opzichte van 2016 meegenomen in de eindscores.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in