Overslaan en naar de inhoud gaan

Bereik Chinese AliExpress in Nederland stijgt naar ruim 4 miljoen personen

Het bereik van het online shoppingmerk is vanaf september 2015 verdubbeld.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat blijkt uit de online bereikcijfers van GfK DAM van september 2017.

Meer dan 4,2 miljoen personen hebben afgelopen maand de website en/of app van AliExpress bezocht (4.201.000 personen, 29 procent van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder).


related partner content for mobile comes here

Breed publiek


Vanaf september 2015 is het bereik van het Chinese online shopping merk in Nederland meer dan verdubbeld. Met name het gebruik van de AliExpress app is gestegen; in september 2017 is meer dan 70 procent van alle bezoeken aan het merk afkomstig via de app. 

AliExpress heeft een breed publiek aangezien het bereik onder 13-34 jarigen bijna net zo hoog is onder 35-49 jarigen, waarvan 36 procent in september het merk bezocht op PC/laptop, smartphone en/of tablet. Net iets meer vrouwen (32%) maken gebruik van het merk dan mannen (27%). In vergelijking met andere online shopping merken heeft AliExpress haar hoogste bereik onder middelbaar opgeleiden, waar Bol.com, Coolblue, Wehkamp en Amazon juist relatief meer hoger opgeleiden bereiken.


AliExpress heeft een breed publiek aangezien het bereik onder 13-34 jarigen bijna net zo hoog is onder 35-49 jarigen, waarvan 36 procent in september het merk bezocht op PC/laptop, smartphone en/of tablet. Net iets meer vrouwen (32%) maken gebruik van het merk dan mannen (27%). In vergelijking met andere online shopping merken heeft AliExpress haar hoogste bereik onder middelbaar opgeleiden, waar Bol.com, Coolblue, Wehkamp en Amazon juist relatief meer hoger opgeleiden bereiken.

AliExpress heeft een breed publiek aangezien het bereik onder 13-34 jarigen bijna net zo hoog is onder 35-49 jarigen, waarvan 36 procent in september het merk bezocht op PC/laptop, smartphone en/of tablet. Net iets meer vrouwen (32%) maken gebruik van het merk dan mannen (27%). In vergelijking met andere online shopping merken heeft AliExpress haar hoogste bereik onder middelbaar opgeleiden, waar Bol.com, Coolblue, Wehkamp en Amazon juist relatief meer hoger opgeleiden bereiken.

Google en Whatsapp


In de ranglijsten van september zijn er in de top-10 geen verschuivingen. Op 'alle platformen' domineert Google, op de mobiel Whatsapp Messenger.

Alle cijfers van september staan hier

Bron: Online bereikcijfers GfK DAM

Bron: Online bereikcijfers GfK DAM

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in