Overslaan en naar de inhoud gaan

Charitas online

Charitasmarketeers ontdekken internet. Er komen steeds meer online donatiemogelijkheden. Maar de meeste goede gevers doneren traditioneel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Engeland gaf 70 procent van de bevolking vorig jaar iets aan een goed doel. Carat maakte studie van het donatiegedrag. Mannen blijken vaker in één keer een groot bedrag te geven, vrouwen geven kleinere bedragen, maar geven vaker. Mannen en vrouwen geven uiteindelijk dus ongeveer even veel.

related partner content for mobile comes here

Waarom geeft men? Vooral vanwege een persoonlijke relatie met het onderwerp (zei 47%), door charitas-reclame (15%), of door post-met-gratis-antwoordenvelop (9%). De meeste donaties gaan nog heel traditioneel via de post. De meeste consumenten vertrouwen Royal Mail blijkbaar meer dan internet.

Toch wint internet ook in de charitaswereld snel aan populariteit. Op sites als justgiving.com kunnen gevers hun eigen Web-pagina hosten, waarmee ze vrienden en bekenden een gebruikersvriendelijke gelegenheid bieden online te doneren voor een bepaald goed doel. Op deze manier wekt internet als ‘geefmedium’ al veel meer vertrouwen.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in