Charitas online
In Engeland gaf 70 procent van de bevolking vorig jaar iets aan een goed doel. Carat maakte studie van het donatiegedrag. Mannen blijken vaker in één keer een groot bedrag te geven, vrouwen geven kleinere bedragen, maar geven vaker. Mannen en vrouwen geven uiteindelijk dus ongeveer even veel.
Waarom geeft men? Vooral vanwege een persoonlijke relatie met het onderwerp (zei 47%), door charitas-reclame (15%), of door post-met-gratis-antwoordenvelop (9%). De meeste donaties gaan nog heel traditioneel via de post. De meeste consumenten vertrouwen Royal Mail blijkbaar meer dan internet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisToch wint internet ook in de charitaswereld snel aan populariteit. Op sites als justgiving.com kunnen gevers hun eigen Web-pagina hosten, waarmee ze vrienden en bekenden een gebruikersvriendelijke gelegenheid bieden online te doneren voor een bepaald goed doel. Op deze manier wekt internet als ‘geefmedium’ al veel meer vertrouwen.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid