Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen hebben de broek aan

Zeurende kinderen bespelen hun ouders niet alleen als het gaat om de aanschaf van speelgoed, snoep en ongezonde toetjes. Ze bepalen ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een kenner schat dat Amerikaanse kinderen onder de veertien jaar in 2005 beslissende invloed hadden op de aanwending van gemiddeld 47 procent van het totale huishoudbudget. Het aardige voor marketeers is dat ze deze kinderen heel makkelijk kunnen bereiken, via bijvoorbeeld internet en tv-kanalen gericht op kinderen. Zo komt Honda met een campagne op Disney’s ABC’s Kids channel.

related partner content for mobile comes here

Bij kunnen kinderen spelletjes en kleurplaten downloaden, waarbij ze en passant de geneugten van een SUV krijgen voorgespiegeld. Ook op vakantiegebied beslissen kinderen steeds vaker mee. En dus zijn er op Nickelodeon commercials te zien van ondermeer de Kaaimaneilanden, en is er op het Amerikaanse Sesamstraat van alles te doen in ‘Beaches Resorts’, een bestaande hotelketen.

Bron: The Economist

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in