Kinderen hebben de broek aan
Een kenner schat dat Amerikaanse kinderen onder de veertien jaar in 2005 beslissende invloed hadden op de aanwending van gemiddeld 47 procent van het totale huishoudbudget. Het aardige voor marketeers is dat ze deze kinderen heel makkelijk kunnen bereiken, via bijvoorbeeld internet en tv-kanalen gericht op kinderen. Zo komt Honda met een campagne op Disney’s ABC’s Kids channel.
Bij hummerkids.com kunnen kinderen spelletjes en kleurplaten downloaden, waarbij ze en passant de geneugten van een SUV krijgen voorgespiegeld. Ook op vakantiegebied beslissen kinderen steeds vaker mee. En dus zijn er op Nickelodeon commercials te zien van ondermeer de Kaaimaneilanden, en is er op het Amerikaanse Sesamstraat van alles te doen in ‘Beaches Resorts’, een bestaande hotelketen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBron: The Economist
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid