Overslaan en naar de inhoud gaan

'Hema moet Nederlands merk blijven'

Het detailhandelsconcern Maxeda zoekt een koper voor Hema. De directie van de retailer heeft de eis gesteld dat Hema een Nederlands merk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Diverse geïnteresseerden hebben zich al gemeld, óók uit het buitenland, zo meldt het ANP. Er lopen nog geen onderhandelingen. Hema-directeur Ronald van Zetten stelt de eis dat de Hema-identiteit moet blijven bestaan. ´Dat is een breekpunt. Hema moet een Nederlands merk blijven. Voor de consument moet er niets veranderen.

related partner content for mobile comes here

Het betekent volgens Van Zetten niet dat de winkelketen per se in Nederlandse handen moet komen. Zolang de koper volledig achter de huidige strategie van Hema staat, is hij tevreden.

Maxeda, het voormalige Vendex KBB, wil Hema verkopen omdat het zich de laatste jaren beter ontwikkeld dan verwacht. Afgelopen jaar boekte de winkelketen een omzet van 1,3 miljard euro bij een dubbelcijferige groei van het bedrijfsresultaat. Ook het marktaandeel is gegroeid.

Directeur Tony DeNunzio van Maxeda spreekt over een ´strategische heroriëntatie' die in gang is gezet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in