Overslaan en naar de inhoud gaan

Cacaolat en Coca-Cola

Het leukste Catalaanse merk? Dat is niet Mango of FC Barcelona, maar een simpele chocolademelk, Cacaolat genaamd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het leukste Catalaanse merk? Dat is niet Mango of FC Barcelona, maar een simpele chocolademelk, genaamd.

related partner content for mobile comes here

Een heel herkenbaar flesje chocomelk, met een hoofdrol voor het logo. Ieder Spaans café heeft er minstens een koelkast vol van.

Het merk bestaat al sinds 1933 en het logo is sinds die tijd nauwelijks veranderd. De letters bleven nagenoeg hetzelfde, alleen het mannetje erboven is met zijn tijd meegegaan.

Maar dat logo... in 1933 communiceerde een ander ?Amerikaans- merk al bijna 40 jaar met eenzelfde soort logo: .

Het frisdrankenbedrijf liet de merknaam al in 1893 registreren.

Als je de logo's naast elkaar ziet, valt het op hoezeer de twee -qua lettertype- op elkaar lijken.

Ik kan me niet voorstellen dat Coca-Cola nooit stappen heeft ondernomen tegen Cacaolat, maar ik kan online hierover niets terugvinden.

Weet iemand bij een merkenbureau hoe het komt dat Cacaolat al zolang deze merknaam mag voeren? Ik ben benieuwd!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in