Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro Elevator Pitch II: boter bij de vis

ABN Amro zet voor de tweede keer de in 2005 viraal erg succesvol gebleken Elevator Pitch in. Bovendien worden (bijna) afgestudeerde HBO'ers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ABN Amro zet voor de tweede keer de in 2005 viraal erg succesvol gebleken in. Bovendien worden (bijna) afgestudeerde HBO'ers of WO'ers die nog geen betaalrekening van ABN Amro hebben met 100 euro startkapitaal verleid zich als Young Professionel (YP) bij de bank te melden.

related partner content for mobile comes here

Bij lag de nadruk op het genereren van leads naar de kantoren. Iedereen die na het doen van de test een score van 100 punten of meer had, kreeg na het achterlaten van de NAW gegevens een brief thuis. Met de brief kon de prijs (FreeForOne bon, bv tweede persoon gratis naar de sauna) bij één van de ABN AMRO kantoren opgehaald worden. Ook maakte je kans op een reis naar New York of een van de 50 i-Pods als de test werd doorgestuurd naar vrienden.

De uit 2005 logen er niet om. De site werd door 427.000 unieke bezoekers bekeken en de Elevator Pitch werd door meer dan een half miljoen deelnemers gespeeld. 1 miljoen e-mails met daarin een uitnodiging om te spelen, zijn verzonden. Gemiddeld tipte spelers zes andere mensen op het spel.

Deel II heeft dit jaar geen "bijna altijd prijs, ophalen in het kantoor mechanisme", en dus is niet het doel warm leads te genereren richting het retail kanaal, maar opvolging van hot leads via de directe kanalen. Niet eerst naar een kantoor dus, de YP'er is tenslotte al druk genoeg, maar je gegevens achterlaten, teruggebeld worden en meteen boter bij de vis met die 100 euro. Wel maken deelnemers kans op een achtdaagse trip voor twee naar Dubai, een van de 12 Nokia N95s of een van de 100 Dinerbonnen.

De online testmodule is gemaakt door , maar volgens mij exact hetzelfde als twee jaar geleden. Op zich maakt dit niet uit, als het goed is staat er nu weer een nieuwe lading bijna afgestudeerden te trappelen voor wie de test waarschijnlijk wel nieuw is.

Benieuwd of het spel in de herhaling ook zo'n groot viraal effect gaat hebben én YP'ers zich massaal gaan melden bij ABN Amro...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in