PepsiCo komt met beroemdheid drankje


Bekende sterren en drank, een combinatie die regelmatig van stal wordt gehaald. Vooral Pepsi werd er in het verleden beroemd mee, o.a. met Michael Jackson en recenter de voetballers a la Beckham. Nu komt er een kleine innovatie. Tiger Woods krijgt niet alleen commercial deal, hij krijgt zijn eigen drankje: "Gatorade Tiger" (bron Adage).
De betrokken bedragen zijn bepaald niet kinderachtig. Woods krijgt voor de deal volgens geruchten 100 miljoen over 5 jaar. Wie had ooit gedacht dat golf zulke populiare randfenomen zou veroorzaken?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTiger had zijn commerciele zaakjes uberhaupt wel onder controle. Deals met o.a. Nike Golf, EA Sports, General Motors, Gillette en Accenture zorgen daar voor. Toch kon hij deze Pepsi deal goed gebruiken. Recentelijk was zijn contract met American Express niet verlengd. Arme Tiger.
De link tussen golf en Gatorade was niet eerder sterk gelegd. Meestal gebruikte Gatorade zwetende en hard werkende en rennende sporters om hun product van zijn sportieve kanten te laten zien. Jeff Urban, VP-sports marketing: "However Woods' credentials as a workout warrior and fierce competitor make him the ideal first golfer to endorse the brand. It had to be somebody like Tiger who clearly, clearly has the will to win. We're able to structure this in a way that recognizes Tiger as an athlete and as a golfer."
En... wat denken jullie. Kunnen Nederlandse golfers ook zo'n brede populariteit gaan krijgen? Of blijft deze sport en zijn sporters met name aantrekkelijk voor de elite?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid