Overslaan en naar de inhoud gaan

Ajax in merkwaarde top tien

Tegenvallende sportieve prestaties staan niet in de weg van een waardeverhoging van Ajax. De gesloten sponsorovereenkomst met Aegon maakt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het sponsorcontract garandeert Ajax de komende zeven jaar jaarlijks een bedrag van 10 tot 12 miljoen euro, afhankelijk van de sportieve resultaten. Daarmee betaalt Aegon jaarlijks 5 miljoen euro meer dan ABN Amro.

related partner content for mobile comes here

Ruud Koning, hoogleraar sporteconomie aan de Rijksuniversiteit Groningen, in de Volkskrant over de stap van de Haagse verzekeraar. ‘Ze willen zich internationaal profileren. Ajax is daarvoor een perfecte partner, dankzij zijn merkwaarde en internationale bekendheid.’ Dat Ajax al sinds 2004 geen nationale titel meer heeft gewonnen en al twee jaar niet actief is in Champions League, drukt de merkwaarde blijkbaar niet.

Volgens onderzoek van BBDO naar de merkwaarde van internationale voetbalclubs stond Ajax in september nog op nummer 14 met 386 miljard euro. Het nieuwe sponsorcontract met Aegon brengt de club in de top tien van Europa. Sportmarketeer Frank van den Wall Bake. ‘Ajax komt op een gedeelde negende plaats met Arsenal en Chelsea en nog voor clubs als Liverpool en Juventus. Dit is een enorme positieve ontwikkeling. Het bevestigt de tendens dat steeds meer grote bedrijven vertrouwen hebben in de sport. Het is een reflectie van de kracht van de sport.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in