Overslaan en naar de inhoud gaan

538 weer marktleider

538 heeft de koppositie terug. De zender staat bovenaan in de periode februari-maart 2014.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit vanochtend bekendgemaakte cijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK.

In vergelijking met de periode januari-februari groeide het marktaandeel van 538 met 0,3 procent. De zender komt uit op 10,9 procent. Sky Radio zag het aandeel dalen van 10,6 naar 10,3 procent. ORN ging van 10,5 naar 10,2.

De derde plaats is voor 3FM, dat in aandeel terug moest van 10,3 naar 10,0. Radio 2 ging van 9,1 naar 9,0 procent. Q-music is in opmars met een aandeelstijging van 0,2 procent naar 8,7.  Ook Radio 1 wist te groeien in aandeel: van 7,3 naar 7,5 procent.  

Het gaat goed met E Power Radio met een groei van 4,9 naar 5,2. Radio Veronica daalde van 5,0 naar 4,7 procent. 100%NL zag het aandeel stijgen van 4,1 naar 4,3 procent. Radio 10 en Radio 5 gingen beiden met 0,1 procent omhoog naar respectievelijk 3,5 en 3,0.

Overige zenders:

Radio 4 1,7 (-0,2)
Slam!FM 1,6 (-0,1)
Classic FM 1,5 (-0,1)
Arrow Classic Rock 1,1 (-)
BNR Nieuwsradio 0,8 (+0,1)
Sublime FM 0,7 (+0,1)
Radio 6 0,3 (-)

In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar stijgt het aandeel van 538 met 0,2 procent. Toen had de zender 10,7 procent. Vooral Q-music en Radio 10 (beiden +0,8) en Sky Radio (+0,6) zijn ten opzichte van februari-maart 2013 de grote stijgers.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in