Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn ’s werelds beste social mediastrategieën

Warc beoordeelde de social media-strategieën van recente social mediacampagnes, wereldwijd. Zes prijswinnaars op een rij.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De van de  keek met name of en hoe de campagnes earned media genereerden, en in hoeverre dit invloed had op de businessresultaten. De beste cases wonnen geld; in totaal werd 10.000 dollar beschikbaar gesteld voor de beste sociale strategieën ter wereld. De cases zelf zijn online niet vrij in te zien, dus zochten we de campagnes erbij.

related partner content for mobile comes here

Warc beloonde de Britse Facebookcampagne van Doritos met 5000 dollar en de hoofdprijs: de Grand Prix.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Het chipsmerk richt zich normaliter op jongeren, maar wilde ook een keer hun ouders bereiken. Dus konden mensen een Mariachi-band winnen om hun feestje wat meer kleur te geven. De band toerde vervolgens langs verschillende huiskamers in Groot-Brittannië om covers uit de jaren ’80 te spelen.

;t You Want Me Baby

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

‘Het lukte Doritos om met deze strategie een nieuwe, oudere doelgroep aan te spreken, zonder de jongerendoelgroep van zich te vervreemden’, aldus de Warc- jury.

Creatie was in handen van AMVBBDO. Naast de Grand Prix won Doritos ook een speciale prijs voor beste inzet van analytics.

AMVOBBDO won ook een prijs voor de -campagne voor Mercedes Benz, voor beste channelstrategie.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.



Andere campagnes die in de prijzen vielen:

De bekende viral Evian Baby & Me, voor beste langetermijn-idee:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De Amerikaanse campagne &;The Mezamashii Run Project&; van Mizuno Running, voor het beste social business idee.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De Nieuw-Zeelandse campagne voor dierenwelzijn, Paw Justice, won een prijs in de categorie ‘Low Budget’.

En dat gold ook voor de opmerkelijke anti-rokencampagne ‘Social Farter’, van het Canadese ministerie voor ‘gezondheid en langetermijnzorg’.



 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in