Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldwijd gebruik sociale netwerken [infographic]

Voor het laten slagen van welke online campagne ook is het essentieel te kijken naar de lokale omgeving. Cultuur en gebruik(en) hebben…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

GlobalWebIndex presenteert jaarlijks een overzicht van wereldwijd gebruik van sociale netwerken. Naast een ruwe schatting van aantal gebruikers worden gebruikers opgedeeld naar drie typen gedrag:

related partner content for mobile comes here

• Messagers and mailers
• Content sharers en
• Joiners and creators of groups

Wat valt op?
Er is wereldwijd een grote tweedeling in penetratie van sociale netwerken. Met name opkomende en Aziatische economieën kennen een zeer hoge betrokkenheid op bovenstaande typen gedrag. Het overgrote deel is zeer actief. Westerse landen kennen relatief meer “messagers and mailers” en weinig “joiners”. Ook in Nederland wordt maar zeer beperkt deelgenomen aan groups en communities.

Verdere cijfers zijn te vinden in onderstaande Slideshare of via deze .

Yoshi Tuk / ">

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in