Wereldwijd gebruik sociale netwerken [infographic]


GlobalWebIndex presenteert jaarlijks een overzicht van wereldwijd gebruik van sociale netwerken. Naast een ruwe schatting van aantal gebruikers worden gebruikers opgedeeld naar drie typen gedrag:
• Messagers and mailers
• Content sharers en
• Joiners and creators of groups
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Wat valt op?
Er is wereldwijd een grote tweedeling in penetratie van sociale netwerken. Met name opkomende en Aziatische economieën kennen een zeer hoge betrokkenheid op bovenstaande typen gedrag. Het overgrote deel is zeer actief. Westerse landen kennen relatief meer “messagers and mailers” en weinig “joiners”. Ook in Nederland wordt maar zeer beperkt deelgenomen aan groups en communities.
Verdere cijfers zijn te vinden in onderstaande Slideshare of via deze PDF.
Global Map of Social Networking - GlobalWebIndex - June 2011
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid