Overslaan en naar de inhoud gaan

Bas Korsten van Nothing naar Ubachs Wisbrun/JWT

Bas Korsten stapt uit Nothing, het bureau waarvan hij een van de twee oprichters is, om creative director te worden bij Ubachs Wisbrun/JWT.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee komt ook een einde aan de samenwerking met Michael Jansen met wie hij sinds 1999 bij DDB samenwerkte. 'Ik heb met veel plezier aan het begin gestaan van een bijzonder bureau. Maar ik wil me graag weer volledig richten op wat ik het liefst doe: inhoudelijk met merken bezig zijn. Ik blijf Nothing natuurlijk met interesse volgen en ik wens Michael, aan wie ik veel te danken heb, Johan Jongkind en de rest veel succes met het verder bouwen aan het bureau.'
Jansen zegt begrip te hebben voor Korstens keuze. 'We gaan hem zeker missen en wensen hem veel succes bij zijn nieuwe stap. Ook persoonlijk kijk ik met veel plezier terug op onze 12-jarige samenwerking. Met de komst van Johan Jongkind hebben we begin dit jaar ook onze positionering aangepast, waardoor we onszelf iets minder breed neerzetten (klanten konden ons niet altijd even goed plaatsen) en we weer meer als een "eigentijds reclamebureau" opereren.'
Nothing is in een gevorderd stadium met een 'geschikte vervanger'.

related partner content for mobile comes here

Ubachs Wisbrun/JWT
Bij Ubachs Wisbrun/JWT vormt Bas Korsten met Joep de Kort en Massimo van der Plas per 1 juli 2011 de nieuwe creatieve directie. De Kort en Van der Plas zijn eind 2009 bij het bureau gestart als freelancers en hebben besloten dat hun toekomst bij dit bureau ligt:
Bas Korsten heeft zeer bewust een keuze gemaakt voor UbachsWisbrun/JWT: 'Een bureau waar een enorme potentie in zit. Zowel in de klanten als in de mensen. Ik ken de andere directieleden ook allemaal persoonlijk vanuit het verleden. Het voelt als een uitgebalanceerd, ingespeeld team waar ik in terecht kom. En mijn rol is duidelijk: het, samen met Joep en Massimo, verhogen van het creatieve niveau, het blijven zoeken naar vernieuwing en het laten groeien van het bureau in het algemeen. De positie achter de spitsen, zeg maar.'
Ubachs Wisbrun/JWT werkt sinds een jaar ook vast samen met Let’s Be Frank, een crossmediaal activatiebureau dat geleid wordt door Edgar Molenaars en Bram Holzapfel. FLP (Fast Lane Productions) is gestart. Daarnaast is UbachsWisbrun/JWT Rookies opgericht. Jong talent krijgt onder deze naam een kans om zich te ontwikkelen, begeleid door Gerard Foekema.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in