Bas Korsten van Nothing naar Ubachs Wisbrun/JWT


Daarmee komt ook een einde aan de samenwerking met Michael Jansen met wie hij sinds 1999 bij DDB samenwerkte. 'Ik heb met veel plezier aan het begin gestaan van een bijzonder bureau. Maar ik wil me graag weer volledig richten op wat ik het liefst doe: inhoudelijk met merken bezig zijn. Ik blijf Nothing natuurlijk met interesse volgen en ik wens Michael, aan wie ik veel te danken heb, Johan Jongkind en de rest veel succes met het verder bouwen aan het bureau.'
Jansen zegt begrip te hebben voor Korstens keuze. 'We gaan hem zeker missen en wensen hem veel succes bij zijn nieuwe stap. Ook persoonlijk kijk ik met veel plezier terug op onze 12-jarige samenwerking. Met de komst van Johan Jongkind hebben we begin dit jaar ook onze positionering aangepast, waardoor we onszelf iets minder breed neerzetten (klanten konden ons niet altijd even goed plaatsen) en we weer meer als een "eigentijds reclamebureau" opereren.'
Nothing is in een gevorderd stadium met een 'geschikte vervanger'.
Ubachs Wisbrun/JWT
Bij Ubachs Wisbrun/JWT vormt Bas Korsten met Joep de Kort en Massimo van der Plas per 1 juli 2011 de nieuwe creatieve directie. De Kort en Van der Plas zijn eind 2009 bij het bureau gestart als freelancers en hebben besloten dat hun toekomst bij dit bureau ligt:
Bas Korsten heeft zeer bewust een keuze gemaakt voor UbachsWisbrun/JWT: 'Een bureau waar een enorme potentie in zit. Zowel in de klanten als in de mensen. Ik ken de andere directieleden ook allemaal persoonlijk vanuit het verleden. Het voelt als een uitgebalanceerd, ingespeeld team waar ik in terecht kom. En mijn rol is duidelijk: het, samen met Joep en Massimo, verhogen van het creatieve niveau, het blijven zoeken naar vernieuwing en het laten groeien van het bureau in het algemeen. De positie achter de spitsen, zeg maar.'
Ubachs Wisbrun/JWT werkt sinds een jaar ook vast samen met Let’s Be Frank, een crossmediaal activatiebureau dat geleid wordt door Edgar Molenaars en Bram Holzapfel. FLP (Fast Lane Productions) is gestart. Daarnaast is UbachsWisbrun/JWT Rookies opgericht. Jong talent krijgt onder deze naam een kans om zich te ontwikkelen, begeleid door Gerard Foekema.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid