`Webwinkels gebruiken meer online reclame`
Belangrijke reden hiervoor is het groeiend aantal webwinkels dat steeds vaker adverteert, zegt Adrime, een bureau voor online reclame na onderzoek op basis van de ruim 500 campagnes van 250 adverteerders die het bureau voor online reclametechnologie dit jaar ontwikkelde.
Populairste vormen van online reclame dit kwartaal zijn ‘retargetting’ en ‘enriched banners’.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaIn 2010 stond de retailsector nog op de elfde plaats in de lijst als gebruiker van online reclame; nu is deze sector naar de vierde plaats gestegen.
Binnen de sector food & beverage lijkt online reclame het effectiefst te zijn, zo blijkt uit de zichtbaarheids- en ‘clickrate’ cijfers van Adrime. Deze cijfers geven aan welke advertenties het best zichtbaar zijn geweest en waar vervolgens het meest op wordt geklikt. Voor food & beverage is de clickrate bijna 30 procent hoger dan voor de daaropvolgende sector en de gemiddelde zichtbaarheid is negen procent hoger.
Automotive
De grootste absolute afnemer van online reclame is de telecomsector. Deze wordt gevolgd door de automotive sector die met online reclame inspeelt op een groeiend aantal consumenten en bedrijven die na de crisis weer auto’s zijn gaan kopen.
Adrime voerde een benchmark vanuit de eigen database uit in meer dan 20 sectoren zoals accounting & finance, automotive, banken, consumer, customer service, onderwijs, energie, entertainment, fast moving consumer goods (FMCG), food & beverage, human resource, overheid, zorg, verzekeringen, media, vastgoed, retail, technologie/internet, telecom en reizen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid