Overslaan en naar de inhoud gaan

`Webwinkels gebruiken meer online reclame`

Het gebruik van online reclame door adverteerders in de retailsector is in het eerste kwartaal van 2011 hard gegroeid (219 procent).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Belangrijke reden hiervoor is het groeiend aantal webwinkels dat steeds vaker adverteert, zegt Adrime, een bureau voor online reclame na onderzoek op basis van de ruim 500 campagnes van 250 adverteerders die het bureau voor online reclametechnologie dit jaar ontwikkelde.

related partner content for mobile comes here

Populairste vormen van online reclame dit kwartaal zijn ‘retargetting’ en ‘enriched banners’.

In 2010 stond de retailsector nog op de elfde plaats in de lijst als gebruiker van online reclame; nu is deze sector naar de vierde plaats gestegen.

Binnen de sector food & beverage lijkt online reclame het effectiefst te zijn, zo blijkt uit de zichtbaarheids- en ‘clickrate’ cijfers van Adrime. Deze cijfers geven aan welke advertenties het best zichtbaar zijn geweest en waar vervolgens het meest op wordt geklikt. Voor food & beverage is de clickrate bijna 30 procent hoger dan voor de daaropvolgende sector en de gemiddelde zichtbaarheid is negen procent hoger.

Automotive
De grootste absolute afnemer van online reclame is de telecomsector. Deze wordt gevolgd door de automotive sector die met online reclame inspeelt op een groeiend aantal consumenten en bedrijven die na de crisis weer auto’s zijn gaan kopen.

Adrime voerde een benchmark vanuit de eigen database uit in meer dan 20 sectoren zoals accounting & finance, automotive, banken, consumer, customer service, onderwijs, energie, entertainment, fast moving consumer goods (FMCG), food & beverage, human resource, overheid, zorg, verzekeringen, media, vastgoed, retail, technologie/internet, telecom en reizen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in