Overslaan en naar de inhoud gaan

Marcom 2011: van Apple wasmachine tot massabereik met social media

Op Marcom 2011 interviewde Adformatie de sprekers van de eerste dag. In vier korte videoverslagen gaan we nader in op de presentaties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Simon Clough is managing director Clear Amsterdam. Het bureau deed onderzoek naar 'desired brands' en ontdekte vijf hoofdregels die een merk geliefd maken. Regel nummer één: overstijg je merkcategorie, met Apple als meest ultieme voorbeeld. Volgens Clough zou Apple ook wasmachines en fietsen kunnen maken: 'wit en uiteraard met aansluiting voor de ipod'.

related partner content for mobile comes here

Ab Kuijer is cio van JuniorSenior en 'business angel' bij Incredibleurope'. Zichtbaarheid op sociale media is volgens Kuijer cruciaal. Bedrijven en merken moeten ervoor waken geen 'virtual nobody' te worden. Om de vertaalslag naar sociale dialoog te maken is de hulp van een bureau onmisbaar. Ook is het essentieel om je te verdiepen in direct marketing en de database te verrijken alvorens te beginnen met sociale media.

Alain Levy staat aan het roer van Weborama, een pionier in het ontwikkelen van technologische oplossingen die uitgevers helpen om hun online bezoek in kaart te brengen. Die oplossingen maken gebruik van, jawel, cookies. Een onderwerp dat in heel Europa volop in de belangstelling staat en waarover de Tweede Kamer deze week discussie voert. Alain maakt zich zorgen over het Nederlandse voorstel om een opt-in voor cookies in te voeren. 'De situatie die je dan krijgt is onwerkbaar en niet erg efficiënt.'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De presentatie van Nate Elliot was het drukst bezocht op Marcom. Niet verbazingwekkend ging deze over... sociale media. Elliot is top analyst bij Forrester Research en vertelt hoe je massabereik kunt genereren met social media. Hij onderscheidt twee soorten mass influencers en geeft tips voor hoe je die mensen kunt stimuleren om hun invloed aan te wenden voor jouw merk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in