Marcom 2011: van Apple wasmachine tot massabereik met social media


Simon Clough is managing director Clear Amsterdam. Het bureau deed onderzoek naar 'desired brands' en ontdekte vijf hoofdregels die een merk geliefd maken. Regel nummer één: overstijg je merkcategorie, met Apple als meest ultieme voorbeeld. Volgens Clough zou Apple ook wasmachines en fietsen kunnen maken: 'wit en uiteraard met aansluiting voor de ipod'.
Ab Kuijer is cio van JuniorSenior en 'business angel' bij Incredibleurope'. Zichtbaarheid op sociale media is volgens Kuijer cruciaal. Bedrijven en merken moeten ervoor waken geen 'virtual nobody' te worden. Om de vertaalslag naar sociale dialoog te maken is de hulp van een bureau onmisbaar. Ook is het essentieel om je te verdiepen in direct marketing en de database te verrijken alvorens te beginnen met sociale media.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAlain Levy staat aan het roer van Weborama, een pionier in het ontwikkelen van technologische oplossingen die uitgevers helpen om hun online bezoek in kaart te brengen. Die oplossingen maken gebruik van, jawel, cookies. Een onderwerp dat in heel Europa volop in de belangstelling staat en waarover de Tweede Kamer deze week discussie voert. Alain maakt zich zorgen over het Nederlandse voorstel om een opt-in voor cookies in te voeren. 'De situatie die je dan krijgt is onwerkbaar en niet erg efficiënt.'
De presentatie van Nate Elliot was het drukst bezocht op Marcom. Niet verbazingwekkend ging deze over... sociale media. Elliot is top analyst bij Forrester Research en vertelt hoe je massabereik kunt genereren met social media. Hij onderscheidt twee soorten mass influencers en geeft tips voor hoe je die mensen kunt stimuleren om hun invloed aan te wenden voor jouw merk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid