10 shopperprofielen op een rij


Niet iedere online shopper reageert hetzelfde op een online aanbieding. Als je shoppers onderzoekt op gedrag en persoonlijkheid, zou je gericht aanbiedingen kunnen doen. Het Amerikaanse bureau SteelHouse beweert hiervoor technologie in huis te hebben, The Opportunity Machine genaamd. Het 'behavorial commerce'-bureau won er vorige week de Launch: Silicon Valley 2011-wedstrijd mee voor beste startups, in de categorie Next-Generation Internet.
Steelhouse zette de 10 meest voorkomende online shopperprofielen op een rij:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
1. Distracted Shopper – als ik online shop begin ik vaak aan een checkoutproces , maar stop daar, om verschillende redenen, ook vaak weer mee.
2. Premium Shopper – Ik koop alleen het beste. Ik wil premium merken met de nieuwste features, trends en meest geavanceerde technologie.
3. Determined Shopper – Ik onderzoek altijd eerst voordat ik koop. Ik bekijk het product dat ikwilaltijd meerdere keren, en check of er een aanbieding voorbij komt.
4. Active Shopper – Ik shop altijd online, ben altijd aan browsen. Ik zoek geen incentives, maar de aanwezigheid ervan zou me over kunnen halen iets te kopen.
5. Free Shipping Hunter – Ik koop alleen maar ergens als de verzending gratis is.
6. Thrifty Shopper – Ik hou van het kopen van tweedehands spullen. En als ik ergens hetzelfde product tweedehands en goedkoper kan krijgen,dan doe ik dat.
7. Loyal Shopper – Ik koop alleen als ik mee kan doen aan een speciaal loyalty programma. Daarom koop ik vaak op dezelfde sites.
8. Methodical Shopper – Wanneer ik online shop, zoek ik altijd eerst precies uit wat ik wil hebben. Ik maak daarbij gebruik van de site-navigatie, en bekijk ieder product tot dat vind wat ik zoek.
9. Impatient Shopper – Als ik online shop, zoek ik op de eerste de beste site die ik tegenkom. En als ik het niet meteen vind, kijk ik ergens anders.
10. Wish List Shopper – Ik hou ervan om online te shoppen—maar ik koop niet altijd wat. Ik laad alle interessante items in mijn winkelwagentje om te kijken wat de totale prijs is.
(via Marketingvox)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid