Van Gogh Museum heeft nieuwe visuele identiteit
Ontwerpbureau Koeweiden Postma heeft de nieuwe stijl van het Van Gogh Museum ontworpen.
Twee verhalen worden volgens het bureau met deze nieuwe identiteit vertelt: het verhaal van Van Goghs werk en het verhaal over de wereld achter zijn werk.
De ontwerpers gingen als volgt te werk: eerst is onderzoek gedaan naar Van Goghs penseelstreken.
Uit dit onderzoek is een patroon afgeleid: de 'footprint'. Dit patroon is gecombineerd met het kleurenpalet dat is afgeleid van de kleuren uit de
Van Goghs 'Zonnebloemen' en 'Amandelbloesem'.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta‘Door de combinatie van footprint en kleuren gaat er een wereld aan mogelijkheden open om emotie toe te voegen aan de identiteit van het Van Gogh Museum’, aldus Koeweiden Postma.
Om tegenwicht te bieden aan de kleuren uit het Van Gogh-kleurenpalet is het logo uitgevoerd in zwartwit en vormgegeven uit een eenvoudige en tijdloze letter: de Gotham.
De vierkante vorm verwijst naar het museumontwerp van Rietveld en vormt een herkenbare afzender voor alle uitingen - in en buiten het museum.
De citaten ten slotte – in combinatie met footprints en kleuren – moeten de identiteit van een extra verhalende laag voorzien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid