Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Gogh Museum heeft nieuwe visuele identiteit

Ontwerpbureau Koeweiden Postma heeft de nieuwe stijl van het Van Gogh Museum ontworpen. Twee verhalen worden volgens het bureau met deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ontwerpbureau heeft de nieuwe stijl van het ontworpen.
Twee verhalen worden volgens het bureau met deze nieuwe identiteit vertelt: het verhaal van Van Goghs werk en het verhaal over de wereld achter zijn werk.

related partner content for mobile comes here

De ontwerpers gingen als volgt te werk: eerst is onderzoek gedaan naar Van Goghs penseelstreken.
Uit dit onderzoek is een patroon afgeleid: de 'footprint'. Dit patroon is gecombineerd met het kleurenpalet dat is afgeleid van de kleuren uit de
Van Goghs 'Zonnebloemen' en 'Amandelbloesem'.

‘Door de combinatie van footprint en kleuren gaat er een wereld aan mogelijkheden open om emotie toe te voegen aan de identiteit van het Van Gogh Museum’, aldus Koeweiden Postma.

Om tegenwicht te bieden aan de kleuren uit het Van Gogh-kleurenpalet is het logo uitgevoerd in zwartwit en vormgegeven uit een eenvoudige en tijdloze letter: de Gotham.

De vierkante vorm verwijst naar het museumontwerp van Rietveld en vormt een herkenbare afzender voor alle uitingen - in en buiten het museum.

De citaten ten slotte – in combinatie met footprints en kleuren – moeten de identiteit van een extra verhalende laag voorzien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in