Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken blijft sponsor Champions League

Heineken heeft zijn contract met de Europese voetbalbond Uefa over de sponsoring van de Champions League met nog eens drie jaar verlengd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken sponsort de Champions League inmiddels al zes jaar, maar bij de verlenging zijn voor het eerst ook nieuwe digitale rechten opgenomen. Zo mag Heineken de herhalingen van de wedstrijden via de van de Uefa sponsoren en heeft het ook de exclusieve rechten om content te leveren voor sites als Facebook en YouTube.
Hoeveel geld met de deal gemoeid is, mag contractueel niet bekend worden gemaakt.
Heineken gaat met het verlengen van het sponsorcontractvoor het eerst ook adverteren in Duitsland, zegt sponsorbaas Hans Erik Tuijt in Het Financieele Dagblad. 'Duitsland was lange tijd niet interessant genoeg, dus we verkochten de rechten altijd door aan een lokale brouwer. Het gaat goed in Duitsland, dus hebben we besloten daar reclames uit te zenden.' De naam Heineken is vlak voor het begin van de wedstrijd te zien in 'bumpers' van enkele seconden.

related partner content for mobile comes here

Bron: FD.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in