Overslaan en naar de inhoud gaan

`Citymarketing politiek instrument`

Veel ruzies en trage besluitvorming zijn volgens Angelique Lombarts belangrijke kenmerken van de samenwerking tussen publieke en private…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit haar promotieonderzoek aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Lombarts beschrijft hoe de samenwerking de afgelopen acht jaar tot stand komt en zich heeft ontwikkeld.

related partner content for mobile comes here

‘Een langetermijnbeleidsproces als citymarketing moet geen politiek instrument zijn. Directe bemoeienis van de politiek moet daarom zoveel mogelijk worden beperkt zodat niet elk nieuw college het citymarketingproces kan omgooien’, aldus de onderzoekster.

Citymarketing is een complex proces dat nog niet zo lang bestaat en dat zowel in de praktijk als in de (academische) literatuur nog een onontgonnen terrein is, aldus de VU.

Lombarts omschrijft het in haar proefschrift als ‘een complex beleidsproces bestaande uit verschillende, met elkaar samenhangende activiteiten gericht op het behouden en aantrekken van specifieke doelgroepen waarbij verscheidene stakeholders met uiteenlopende belangen betrokken zijn’.

Lombarts promoveert 26 mei aan de VU.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in