Ook Opta-boete voor NLEnergie


Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt. NLEnergie kreeg de boete van telecomtoezichthouder Opta, maar is het er niet mee eens. Het energiebedrijf is in beroep gegaan tegen de boete. De onderneming is het oneens met de conclusies uit het onderzoek en vindt de hoogte van de boete buitenproportioneel. Daarnaast stelt NLEnergie dat er ten onrechte geen rekening mee is gehouden dat het bedrijf zelf al was gestopt met telemarketing.
Het nieuws komt een dag nadat de Opta bekend had gemaakt dat energiebedrijf E.on en callcenter L&H Customer Contact boetes zijn opgelegd van ieder 175.000 euro voor het overtreden van de telemarketingregels. Het callcenter werkte in opdracht van E.on. De bedrijven benaderden duizenden mensen die ingeschreven stonden in het Bel-me-niet-register, dat juist is ingesteld om mensen te vrijwaren van dit soort telefoontjes. Zowel E.on als L&H hebben bezwaar gemaakt tegen de boete.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet Bel-me-niet-register is sinds najaar 2009 van kracht. De boete voor NLEnergie is gebaseerd op overtreding van regels die voor deze wetgeving van kracht waren.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid