Overslaan en naar de inhoud gaan

Content is de brandstof van het Social Web

De beste manier om potentiële klanten, relaties en medewerkers informatie over je producten en diensten te laten vinden, is door het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De beste manier om potentiële klanten, relaties en medewerkers informatie over je producten en diensten te laten vinden, is door het publiceren van content. Voortdurend nieuwe en interessante informatie, in plaats van de statische websites die veel organisaties op dit moment hebben. Dit blijkt uit recent onderzoek van Nielsen en AOL. In hun rapport, concluderen ze dat gebruikers meer dan de helft van hun online tijd besteden aan het consumeren van content. Daarna volgden social media en e-mail. Nielsen analyseerde daarvoor ruim 10.000 social media-berichten en ondervroeg meer dan 1000 leden van zijn online panel om te kijken wat de relatie was tussen de gekozen content en het al dan niet delen ervan. Ofschoon het hier Amerikaans onderzoek betreft, zijn de uitkomsten ook voor ons relevant.

related partner content for mobile comes here

Wat blijkt? Van alle informatie van derden die mensen met elkaar deelden via social media, ging het in Nog eens 36 van de berichten bevatte embedded content. Slechts een magere 4% van alle gedeelde informatie bestond uit de URL's van merken of corporate websites. Dit betekent dat 96% van alle informatie die online gedeeld wordt content betreft, en geen website-informatie. De website als synoniem voor web presence is daarmee van tafel. Marketeers ontkomen er niet meer aan om content te creëren en te publiceren om zo online gevonden te kunnen worden. Helemaal goed is het om op regelmatige basis die content te publiceren en te 'zaaien' in de social media zodat bredere verspreiding kan plaatsvinden. Een content-strategie is daarmee dus essentieel voor elke online strategie. En het belang van contentproductie als onderdeel van de communicatie-strategie is daarmee ook aangetoond.

Conclusies van het rapport: social sharing kan een zeer waardevolle en effectieve manier zijn om online gevonden te worden en zonder (wisselende en aantrekkelijke) content is zelfs de mooiste website onvindbaar.

Andere uitkomsten zijn dat mensen nu meer delen dan een paar jaar geleden, dat vrouwen meer delen dan mannen, en dat mensen eerder content delen waarvan ze de betrouwbaarheid en het nu hoger inschatten. Vrijwel alle ondervraagden gebruikten overigens meerdere media voor het delen van content.Het meest werd - niet geheel verrassend - gedeeld tussen vrienden en familie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in