Weekendcampagne: 'Een snelheidsweter kent zijn snelheid beter'
Insights die aan de basis van de bewustwordingscampagne lagen:
- Het merendeel van de bestuurders accepteert de wettelijke norm.
- Acht van de tien bestuurders vinden dat ze zich altijd moeten houden aan de snelheidslimiet in de bebouwde kom.
- Acceptatie van de norm leidt niet automatisch tot het gewenste gedrag.
- Iets meer dan de helft van de mensen rijdt altijd/vaak/af en toe te hard in de bebouwde kom.
- Veel mensen rijden onbewust te snel. 80% van de mensen die weleens 5 tot 10 km te hard rijden, geeft aan dat dit ongemerkt gebeurt.
Mensen wíllen zich wel aan de snelheid houden, maar dat lukt niet altijd. Het Ministerie: 'Om Nederlanders bewuster te maken van hun eigen snelheid gaan we mensen oproepen om vaker op hun snelheidsmeter te kijken. Want een Snelheidsweter kent zijn snelheid beter.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn de eerste fase wordt het gedragslabel ‘Snelheidsweter’ via TV, radio en online geïntroduceerd.
DPC - Snelheidsweter 27s
Credits
Opdrachtgever: DPC / Ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM)
Verantwoordelijk bij DPC: Monique Taal en Sophie Brüggen
Verantwoordelijk bij IenM: José Mos
Bureau: N=5
Creatie: Hans Bolleurs, Paul Bakker
Account: Willemijn Reuvers, Marieke Fernhout
Strategie: Jos Ahlers, Silvia van Hooft
Bureauproductie: Guy van der Hoop
Regie: Joris Dommels
D.O.P: Marc de Meijer
Productiemaatschappij: iamerika.tv-Erika Vocking
Editor: Annelien van Wijnbergen/Kapsalon
Postproductie: Darling Post
Geluid & Muziek:Audentity en Massive Music
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid