
Insights die aan de basis van de bewustwordingscampagne lagen:
- Het merendeel van de bestuurders accepteert de wettelijke norm.
- Acht van de tien bestuurders vinden dat ze zich altijd moeten houden aan de snelheidslimiet in de bebouwde kom.
- Acceptatie van de norm leidt niet automatisch tot het gewenste gedrag.
- Iets meer dan de helft van de mensen rijdt altijd/vaak/af en toe te hard in de bebouwde kom.
- Veel mensen rijden onbewust te snel. 80% van de mensen die weleens 5 tot 10 km te hard rijden, geeft aan dat dit ongemerkt gebeurt.
Mensen wíllen zich wel aan de snelheid houden, maar dat lukt niet altijd. Het Ministerie: 'Om Nederlanders bewuster te maken van hun eigen snelheid gaan we mensen oproepen om vaker op hun snelheidsmeter te kijken. Want een Snelheidsweter kent zijn snelheid beter.'
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftIn de eerste fase wordt het gedragslabel ‘Snelheidsweter’ via TV, radio en online geïntroduceerd.
DPC - Snelheidsweter 27s
Credits
Opdrachtgever: DPC / Ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM)
Verantwoordelijk bij DPC: Monique Taal en Sophie Brüggen
Verantwoordelijk bij IenM: José Mos
Bureau: N=5
Creatie: Hans Bolleurs, Paul Bakker
Account: Willemijn Reuvers, Marieke Fernhout
Strategie: Jos Ahlers, Silvia van Hooft
Bureauproductie: Guy van der Hoop
Regie: Joris Dommels
D.O.P: Marc de Meijer
Productiemaatschappij: iamerika.tv-Erika Vocking
Editor: Annelien van Wijnbergen/Kapsalon
Postproductie: Darling Post
Geluid & Muziek:Audentity en Massive Music
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee