Overslaan en naar de inhoud gaan

Weekendcampagne: 'Een snelheidsweter kent zijn snelheid beter'

Veel mensen rijden onbewust te hard in de bebouwde kom. N=5 maakte voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Insights die aan de basis van de bewustwordingscampagne lagen:

related partner content for mobile comes here
  • Het merendeel van de bestuurders accepteert de wettelijke norm.
  • Acht van de tien bestuurders vinden dat ze zich altijd moeten houden aan de snelheidslimiet in de bebouwde kom.
  • Acceptatie van de norm leidt niet automatisch tot het gewenste gedrag.
  • Iets meer dan de helft van de mensen rijdt altijd/vaak/af en toe te hard in de bebouwde kom.
  • Veel mensen rijden onbewust te snel. 80% van de mensen die weleens 5 tot 10 km te hard rijden, geeft aan dat dit ongemerkt gebeurt.

Mensen wíllen zich wel aan de snelheid houden, maar dat lukt niet altijd. Het Ministerie: &;Om Nederlanders bewuster te maken van hun eigen snelheid gaan we mensen oproepen om vaker op hun snelheidsmeter te kijken. Want een Snelheidsweter kent zijn snelheid beter.&;

In de eerste fase wordt het gedragslabel ‘Snelheidsweter’ via TV, radio en online geïntroduceerd.

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Opdrachtgever: DPC / Ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM)
Verantwoordelijk bij DPC: Monique Taal en Sophie Brüggen
Verantwoordelijk bij IenM: José Mos
Bureau: N=5
Creatie: Hans Bolleurs, Paul Bakker
Account: Willemijn Reuvers, Marieke Fernhout
Strategie: Jos Ahlers, Silvia van Hooft
Bureauproductie: Guy van der Hoop
Regie: Joris Dommels
D.O.P: Marc de Meijer
Productiemaatschappij: iamerika.tv-Erika Vocking
Editor: Annelien van Wijnbergen/Kapsalon
Postproductie: Darling Post
Geluid & Muziek:Audentity en Massive Music

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in