Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechts 20% Duitsers vertrouwt de communicatie van bedrijven

Het overgrote deel van de Duitse consumenten vindt corporate informatie ongeloofwaardig.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee derde van de Duitse consumenten hecht grote waarde aan zakelijke informatie van bedrijven, maar 29% is tevreden over die informatie. Bovendien blijkt dat slechts 20% van de consumenten de informatie van bedrijven vertrouwt.  Daarmee steekt de corporate informatie beroerd af bij bijvoorbeeld informatie van journalisten of van vrienden en familie, die twee keer zo vaak (40%) betrouwbaar wordt gevonden.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit Duits onderzoek onder 1000 consumenten van Commendo, een corporate communicatiebureau.

Traditionele media leidend

Opvallend in dit onderzoek was verder de bevinding dat traditionele media de belangrijkste bron van informatie over bedrijven blijven. Iets meer dan 70% zijn kennis van bedrijven uit onder meer kranten. Social media blijken een beperkte rol te spelen: 14% gaf aan zich te laten leiden door content van bedrijven op sociale media. Zelfs van de 18-24 jarigen gebruikt slechts 36% Facebook om informatie te krijgen over bedrijven en organisaties.

Hoger opgeleid, meer vertrouwen

Verder bleek dat vertrouwen in ondernemingen steeg naarmate de opleiding en inkomen van de respondenten hoger waren. Volgens onderzoeksleider Michael Bürker is het belangrijk voor bedrijven om deze bijzonder relevante doelgroepen - academici en hoge inkomens - via de juiste kanalen zoals kranten te benaderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in