Overslaan en naar de inhoud gaan

Bruto mediabestedingen Vodafone en KPN lager

Vodafone is de grootste adverteerder binnen de telecommunicatiebranche, maar het merk gaf de eerste twee maanden van 2014 bruto minder uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vodafone besteedde ruim 15% dan dezelfde periode vorig jaar. Het totaalbedrag komt uit op €10,3 miljoen. Dit blijkt de Market Update Telecommunicatie van Nielsen.

Met -35% was de daling van de bruto mediabestedingen (€ 7,5 miljoen) van KPN nog groter. Grote stijgers waren Ziggo en UPC, die in 2014 allebei ongeveer twee keer zoveel besteedden als in dezelfde periode vorig jaar. Opvallend is dat beide partijen hun mediabudgetten sterk verhoogd hebben, terwijl eerder dit jaar bekend werd dat UPC-moeder Liberty Global concurrent Ziggo overneemt.

related partner content for mobile comes here

Totale bruto mediabestedingen telecommerken dalen
De bruto mediabestedingen van telecommerken zijn in januari en februari gedaald met bijna 7%. 
De mediabestedingen aan multiplaydiensten (bellen + internet + televisie) daalden met 1,6%. Multiplaydiensten hebben een aandeel van tweederde in de totale bruto mediabestedingen aan telecommunicatie.

De bruto mediabestedingen aan telecommunicatie kwamen in de eerste twee maanden uit op €45,5 miljoen. De bestedingen aan multiplaydiensten daalden tot iets minder dan €31 miljoen. De bruto mediabestedingen van kabel-exploitanten en vooral internetproviders namen sterk toe.

Radiobestedingen in de plus, dagbladen in de min

De bruto mediabestedingen van telecommers aan televisie daalden in de eerste twee maanden van 2014 met 9%. Het aandeel van het grootste mediumtype kwam daarmee uit op bijna 38%. Hoewel dagbladen met een aandeel van bijna 22% nog het tweede mediumtype is voor telecommunicatie, daalden de bestedingen met bijna 30% fors. Radio werd juist meer ingezet in 2014, de bestedingen stegen met ruim 75% tot € 8,6 miljoen. Het aandeel groeide daarmee van 10% in 2013 tot 19% in de eerste twee maanden van 2014.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in